מעצרה של אשת האברך • צפו

'זה היה מזעזע; הטענה שהאישה סירבה להזדהות, שקר גס'

כך נראה מעצרה האלים של אשת האברך, תושבת חו"ל - שאולצה לחלל את יום-טוב שני ע"י שוטרים, משום שהיתה ללא מסכה ולטענתם סירבה להזדהות. אלא שעד ראיה חושף: "מדובר בשקר" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
התיעוד הקשה לצפיה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

עד ראיה, שנכח לאורך כל אירוע המעצר האלים בירושלים, מציג הערב (שני) תיעוד נוסף, קשה לצפיה, בו נראה הכוח הרב המופעל בידי כמה שוטרים נגד אשת האברך שנתפסה ללא מסכה.

כזכור, בצהרי אתמול פרצה מהומה גדולה בשכונת גבעת משה, כאשר שוטרים הכריחו חרדית, אשת אברך, לנסוע איתם בניידת המשטרה תוך חילול חג - יום-טוב שני, אותו ציינה בהיותה תושבת חו"ל.

בהודעת המשטרה על המקרה נכתב: "במהלך אכיפת תקנות הבריאות, זיהו שוטרים אישה שלא עוטה מסכה על פניה וביקשו ממנה להזדהות מספר פעמים, לאחר שסירבה הם נאלצו לעכבה ולאור המשך התנגדותה היא נעצרה. לאחר זיהוי בתחנת המשטרה, נרשם נגדה קנס והיא שוחררה לדרכה".

"ראוי לציין", הוסיפה המשטרה, "כי במקביל לאירוע החלה התגודדות והפרת הסדר, במהלכה חשוד נוסף שהיה עם האישה התעמת עם השוטרים והוא נעצר לחקירה".

אלא שאחד מעדי הראיה ששוחח עם 'כיכר השבת', טוען בתוקף כי המשטרה שיקרה בבוטות.

ניסיונות התיווך לשוטרים, שהתעלמו מדברי האישה באנגלית (ללא קרדיט)

וזוהי השתלשלות האירועים, כפי שחזה בהם בעיניו: "האישה, שלא יודעת לדבר בעברית, נתנה לי את מספר הדרכון ואני מסרתי אותו לשוטרים. שוטר רשם את זה בטאבלט שלו, וזה כמובן לא עבר כי זה לא תעודת זהות שרשומה אצלם".

"הצענו לשוטרים", ממשיך עד הראיה, "שהם יילכו איתה לבית בו היא מתאכסנת, בקצה אותו רחוב, אבל הם לא הסכימו, בטענה שזה יגרום להפגנות. השוטרים אמרו כי ישלחו מישהו להביא את הדרכון".

אבל הבעיה היא, הוא ממשיך ומסביר, שבעלה היה בתפילה בבית הכנסת, הבית היה נעול ו"היא גם לא ידעה איפה נמצא הדרכון עצמו כדי להוכיח שהמספר שנתנה נכון והיא תושבת חו"ל".

"שוטר אחד שם הודה בפני: 'היינו רוצים מזמן לפתור את העסק הזה, אבל כבר יש פה הרבה מפגינים'... במילים אחרות, זה היה בגלל הכבוד שלהם".

הוא מסיים בכעס: "זה היה מזעזע מה שקרה שם, איך שלקחו אותה בכוח ותוך חילול החג. זה לא נורמלי. שאלתי שוטר: הרי הסברתי לך מה פה הבעיה, והוא ענה שאם מרימים יד, ככה זה מסתיים... בעוד היא הרי לא הרימה שום יד".

הבחור שנעצר באלימות, והיום שוחרר (צילום: קבוצת 'מחאות החרדים הקיצונים')

"כל תגובת המשטרה - שקר גס. אולי לא נעים להם להודות שכל השוטרים שהיו שם לא הבינו אנגלית...", אומר עד הראיה בפסקנות. ואכן, בתיעוד שבראש הידיעה ניתן לשמוע כיצד האישה מתחננת ואומרת, בשפתה: "אתן את מספר הדרכון שלי".

בתוך כך, המשטרה ביקשה להאריך בשלושה ימים את מעצרו של תלמיד ישיבה אמריקני שעוכב כשניסה למנוע את מעצר האישה, אך בית המשפט דחה את בקשתה ושחרר אותו.

יצוין, כי משטרת ישראל, במענה לפניית 'כיכר השבת', שבה וציטטה את תגובתה מאתמול, ללא כל התייחסות לגופן של הטענות החמורות, המגובות בתיעוד: "במהלך אכיפת תקנות הבריאות למניעת הדבקה בנגיף הקורונה ברחוב גבעת משה בירושלים, זיהו שוטרים אישה שלא עוטה מסכה על פניה וביקשו ממנה להזדהות מספר פעמים, לאחר שסירבה הם נאלצו לעכבה ולאור המשך התנגדותה היא נעצרה. לאחר זיהוי בתחנת המשטרה, נרשם נגדה קנס והיא שוחררה לדרכה".

"ראוי לציין", הוסיפה ומחזרה המשטרה, "כי במקביל לאירוע החלה התגודדות והפרת הסדר, במהלכה חשוד נוסף שהיה עם האישה התעמת עם השוטרים והוא נעצר לחקירה".

צפו בווידאו

(ללא קרדיט)
(ללא קרדיט)
(ללא קרדיט)
(ללא קרדיט)
(ללא קרדיט)
(ללא קרדיט)
(ללא קרדיט)
(ללא קרדיט)
(ללא קרדיט)
(ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר