"יוגשו כתבי אישום"

ראשי הקהילות שהפרו הנחיות יזומנו לחקירה פלילית

במשטרה עוברים בימים אלו קהילה אחר קהילה, בעיקר בכמה חסידויות, ובודקים אם ישנן ראיות להפרה שיטתית שלהן את ההנחיות, זאת כדי להגיש נגד ראשיהן כתבי אישום חמורים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הושענא רבה ב'תולדות אהרן' (צילום: 'חדשות הערב', כאן 11)

פרסום ראשון: מפלג החקירות של משטרת ירושלים מתכוון לזמן בקרוב לחקירה תחת אזהרה בכירים במספר חסידויות בולטות, לגביהן דווח כי קיימו התקהלויות המוניות תוך הפרת הנחיות הבריאות; חקירה שתסתיים בכתבי אישום.

אחרי החשיפה ב'הארץ' כי גורמים במשטרה הגיעו ל'דיל' שקט עם עסקני החסידויות בשכונת מאה שערים, במסגרתו היא תעלים עין משמחות בית השואבה, הטישים וההקפות השניות, בתמורה להתחייבות שאירועים אלו לא יתועדו וייועדו לקהילה בלבד, מעוניינים במשטרה להוכיח - בדיעבד - יד קשה.

מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה, כי בימים אלו עוברים במשטרת ישראל קהילה אחר קהילה, חסידות אחר חסידות, ובודקים באלו מהן נרשמו הפרות בוטות.

השמות המוזכרים במשטרה כמי שעשויים להיות תחת החקירה הפלילית, הם בעלזא, סלונים, ברסלב, תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק.

גורם בכיר במשטרה מסביר ל'כיכר השבת' את המטרה: לא להסתפק הפעם במתן קנסות, אלא לזמן את ראשי הקהילות - אלו שהעמותות רשומות על שמן - לחקירה תחת אזהרה, ולבסוף להגיש נגדם כתבי אישום בהאשמה החמורה של הפצת מגפה.

כזכור, בעבר, לאחר אירועים גדולים במספר קהילות, דוגמת החתונה בבעלזא, הושתו קנסות על בכירי העסקנים, אך אלו שולמו עד מהרה וללא קושי, ולא יצרו את ההרתעה הדרושה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר