תיעוד מרגיז

העובדת בבית החולים כיבתה את נרות השבת ופוטרה

"רוח רוח", הגיבה בערבית עובדת בבית החולים הדסה, בעת שנתפסה על חם מכבה נרות שבת ונשמה, בליל השבת והחג האחרון. תלונה שהוגשה על כך, הובילה לפיטוריה. צפו (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
התיעוד המקומם (צילום: מתוך פייסבוק)

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים פיטרה מעבודתה צעירה, בת מיעוטים, לאחר שנתפסה מכבה ביום שישי את נרות השבת שהדליקו הנשים היהודיות המאושפזות במקום.

את האירוע החריג גילה בערב שבת האחרון, שהיה גם ערב שמחת תורה, ישראל שירן ששהה לצד אשתו שולמית במחלקת הפלסטיקה של בית החולים, כשלפתע הוא רואה את צעירה הלבושה בבגדי בית החולים מכבה את הנרות שאשתו הדליקה בכוחותיה הדלים, עם כל נרות השבת האחרות ונר הנשמה.

"את כיבית עכשיו את כל נרות השבת שלנו", הוא נזף בה בעודו נדהם, ושאל: "למה עשית את זה?". אך במקום להשיב לו, היא הפטירה כמה מילים בערבית והמשיכה בדרכה עם חברותיה לצוות.

ישראל שירן, שזעם בצדק, המשיך ותיאר כי "הגברת הזאת כיבתה את כל נרות השבת", והטח בה: אני אגיש עלייך עכשיו תלונה בהנהלת בית החולים, חצופה!".

ואכן, התלונה הוגשה, ובית החולים כאמור החליט לפטר את הצעירה בשל התנהגותה הבעייתית.

ממשיכה בדרכה, מתעלמת

כעת הוא מוסיף ומתאר, כי "חברותיה שהיו עימה צחקו ממעשיה, וכולן נכנסו לחדר האורחים. היא צחקה לי בפנים, צעקה לעברי בנפנוף יד 'רוח רוח' (לך לך, בערבית)".

חשוב לציין, מספר שירן, כי "האחות הערביה, אחראית המשמרת, ניגשה אלינו ואמרה: 'כערביה, אני ממש מתנצלת. היא עברה את הקו האדום, וזה ממש חמור'. אחות נוספת אמרה לי: 'אני בטוחה שתפעל בהתאם אחרי המעשה הנורא הזה'".

"אשתי, אנוכי ועוד נשים אשר הדליקו נרות ושמעו את שהתרחש, חשנו בושה עצומה והשפלה נוראית!!!", מסיים ישראל שירן בתסכול.

מבית החולים הדסה נמסר בתגובה: "הפסקנו מיידית את עבודתה של העובדת. מדובר בעובדת משק ונקיון, המועסקת דרך חברת קבלן, והיום נמסר למעסיקה כי היא אינה יכולה להגיע יותר לעבודתה בבית החולים".

"אנו רואים בחומרה רבה את המעשה הנורא, ומדגישים כי אינו מעיד על כלל אלפי עובדיו של בית החולים, הפועלים מתוך כבוד זה כלפי זה וכלפי כל מטופל באשר הוא, כלפי סמלי אמונתו ומנהגיו. זוהי דרכה של הדסה, ומי שאינו שותף לדרך זו - מקומו לא יהיה איתנו! אנו מתנצלים כמובן בפני כל מי שנפגע ממעשים חמורים אלו", שבו וביקשו סליחה ב'הדסה'.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר