מתיחות בכנסת

לקראת הצבעה על ועדת חקירה למשטרה: איפה ש"ס?

בש"ס מסרבים למסור את החלטתם הצפיה בזמן הקרוב, האם לתמוך או להתנגד להצעתו של ח"כ פינדרוס להקים ועדת חקירה פרלמנטרית על אלימות השוטרים נגד חרדים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יו"ר סיעת ש"ס מלכיאלי. שותק (צילום: Flash90)

מליאת הכנסת תדון היום (רביעי) בהצעת יהדות התורה להקמת ועדת חקירה להתנהלות אלימה במשטרת ישראל, אך בעוד מסתמנת לכך תמיכה באופוזיציה והתנגדות בליכוד ובכחול לבן, המפתח להכרעה נמצא בידיים של ש"ס - ששומרת על שתיקה.

מדובר, כזכור, בהצעתו של יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית, שתבחן לעומק את התנהלות המשטרה בכל הנוגע לאכיפת חוקי ותקנות הקורונה.

חלק מסיעות האופוזיציה כבר הודיעו כי יתמכו בהצעתו של פינדרוס או לפחות לא יתנגדו. אלא שהדרמה מתחוללת סביב חברי הכנסת מהקואליציה. ביהדות התורה כולם מתייצבים מאחורי הדרישה. בליכוד, מפלגתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, הודיעו כי יתנגדו, אך רבים מחברי המפלגה מקוזזים.

בכחול לבן גם הודיעו על התנגדות רשמית, אך לא ברור עד כמה הם יפעלו אקטיבית להפיל את ההצבעה, שכן בקרב בכירי המפלגה שורר כעס רב על התנהלות המשטרה מול הפגנות 'הדגלים השחורים'.

'ברכיה' משוטר לחרדי, במהלך פיזור מתפללים בבית כנסת (באדיבות המצלם)

אך המפתח כאמור נמצא בידיים של ש"ס, שבשלב זה מסרבת להודיע על תמיכה בעד הוועדה, בטענה שהם מתנגדים לתמוך בהצעה הפוגעת בקואליציה. מנגד, ביהדות התורה טוענים כי אין כל החלטה קואליציונית נגד צעד שכזה.

יצוין, כי פניית 'כיכר השבת' ליו"ר סיעת ש"ס ח"כ מיכאל מלכיאלי, כדי לבקש את התייחסות לנושא, נתקלה בסירובו. עוד ראוי לציין, כי בעבר הצעה דומה של ח"כ סמוטריץ' נפלה תוך התנגדות של יהדות התורה אליה, כאשר ח"כ משה גפני נימק כי אין בה צורך.

במקביל, ח"כים חרדים בעיקר מהאגף הימני מפעילים לחץ על חברים מהליכוד השותפים למאבקים של הציבור החרדי, להצטרף ולתמוך בהצעה.

המציע, ח"כ פינדרוס (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בהודעת לשכת פינדרוס המסבירה את הצורך בהקמת הוועדה נכתב, בין היתר: "באזורים ושכונות חרדיות בוצעה אכיפת יתר, עד כדי שימוש באמצעים חריגים שלא ננקטו מול אוכלוסיות אחרות. במקרים אחרים המשטרה בחרה במודע להעלים עין מהתקהלויות גדולות אסורות, וכשהתקשורת קבלה על כך, במקום לפעול לאכוף את התקנות, ניתנה הוראה לשוטרים להיכנס לרחובות הערים החרדיות ולהראות נוכחות, במטרה לשכך את זעם התקשורת ולא על מנת למנוע את התפשטות הנגיף".

"אותן כניסות להפגנת כוח ונוכחות, הסתיימו בכליאת שווא של עוברי אורח ובאירועי אלימות קשים מצד שוטרים ששכחו שמולם ניצבים אזרחים שווי זכויות" הדגיש יו"ר סיעת יהדות התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר