נתניהו נאלץ להבהיר

ח"כים חרדים: "יצא המרצע מן השק: הסגר על הערים החרדיות לא ענייני"

דבריו של ראש הממשלה נתניהו, מהם עלה לכאורה כי למרות שמודיעין עילית וביתר עילית כבר לא 'אדומות' הן יישארו בסגר בגלל אי-קיום הנחיות, עוררו את זעמם של הח"כים החרדים (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

בעקבות הודעת נתניהו כי הערים ביתר עילית ומודיעין עילית שהפכו הלילה לכתומות לא ייצאו עדיין מהסגר, יוצאים חברי כנסת חרדים בביקורת קשה על התנהלות זו של המדינה, וראש הממשלה מצידו מיהר להבהיר את דבריו.

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ יעקב אשר קרא לראש הממשלה: "צריך לכבד את הפרמטרים המקצועיים, ולהורות על שחרור הערים ה'כתומות' באופן מיידי".

"הודעת נתניהו על השארת הערים החרדיות בסגר, למרות שנצבעו בכתום", אמר גם יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר, "רק מאששת את תחושת הציבור על קבלת החלטות שלא משיקולים מקצועיים".

ח"כ טסלר הוסיף: "אנו מצפים מראש הממשלה להתעלות מעל כל שיקול זר, ולקבל הכרעה בהתאם למתווה הרמזור".

דבריו של נתניהו (צילום: לע"מ)

"יצא המרצע מן השק", אמר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס: "כפי שאמרנו כל הזמן, הסגר על הערים לא מגיע ממקום ענייני, אלא מהווה ענישה קולקטיבית וזריקת אחריות של הממשלה".

פינדרוס קרא לשאר חברי הכנסת, "להתכנס עוד היום, ולבטל את הסגר שהוטל על הערים הכתומות".

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין מסר: "הממשלה מתגלה בשיא אטימותה. במשך כל הגל השני פעלנו ללא הפסקה להורדת התחלואה, תוך ידיעה ברורה שברגע שנסיר מעלינו את הצבע האדום, יוסרו המגבלות החריגות".

"מקבלי ההחלטות התגלו הבוקר בעלבונם, כשסירבו לעמוד בהתחייבותם הברורה להורדת המגבלות מעל העיר. לא ייתכן שכאשר מדובר בחרדים, ישנה ענישה קולקטיבית לא מידתית. הציבור החרדי לא מוכן עוד להיות שק החבטות של ישראל, חייבים לעשות לזה סוף", דרש רובינשטיין.

בתגובה, נמסר מלשכת ראש הממשלה: "הפרסום לא נכון. ראש הממשלה אמר את ההפך: עיר שתפסיק להיות אדומה, יוסר ממנה הסגר. מי שקובע את המעבר מעיר אדומה לירוקה הוא משרד הבריאות, על פי קריטריונים מוגדרים וקובעים".

"ראש הממשלה דואג לבריאות הציבור ולרווחת עם ישראל והציבור החרדי יום ולילה", הדגישו מקורביו של בנימין נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר