הייתם מאמינים?

כוח ותקציבי עתק: כך החרדים יסייעו לאיווט ליברמן

הסכם מנופח בין החרדים לבין אביגדור ליברמן יו"ר 'ישראל ביתנו' - שלא מרפה מההסתה נגד החרדים, עשוי להעניק לו כוח ותקציב לא קטן - במעוזי הימין ביהודה ושומרון (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ליברמן בביתו של יעקב ליצמן (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

מחטף ללא ידיעת הח"כים החרדיים? על פי המסמכים הרשמיים, היום (שלישי) יאושר הסכם חתום בין הסיעות החרדיות (ש"ס ודגל התורה) לבין סיעת 'ישראל ביתנו' של איווט ליברמן ב'הסתדרות הציונית העולמית'.

הקונגרס של הסתדרות הציונית העולמית, הולך להיפתח היום בערב באופן חגיגי, כאשר סיעתו של ליברמן תצטרף לקואליציה ותקבל שלל תקציבים שיעזרו ככל הנראה לליברמן בהמשך הדרך הפוליטית.

מי שחתומות על ההסכם הן המפלגות; הליכוד, המזרחי, ש"ס, ישראל ביתנו וארץ הקודש - סיעה חדשה, השייכת לדגל התורה - ע"י הייצוג של חבר הכנסת יצחק פינדרוס.

על פי ההסכם שנחתם כבר (מצו"ב החתימות), תתקיים רוטציה בין הליכוד למזרחי על תפקיד יו"ר קק"ל, ובנוסף, איש הליכוד יעקב חגואל ימונה ליו"ר ההסתדרות הציונית העולמית.

ההסכם חתום

מכיוון שישראל ביתנו תומכת בכך, היא תקבל שלושה תפקידים מרכזיים; יו"ר הימנותא, ראש המחלקה לעידוד עליה בהצ"ע וסגן יו"ר קק"ל ללא שכר.

התפקידים שש"ס קיבלה

ואם שאלתם מה זה הימנותא?, אז כך; מדובר בחברת הבת של קק"ל, שמתפעלת את הנכסים הרבים שיש לקק"ל בארץ ובעולם ותחת ידי החברה סכומים של מיליארדי שקלים וכמובן כוח של משאבים, תפקידים וכו'.

ליברמן דרש וקיבל בהסכם, שחברת הימנותא תופרט מקק"ל ותהיה חברה בפני עצמה ואז הוא ישלוט במינויים החדשים בחברה.

במסגרת ההסכם ההזוי שליברמן השיג, מלבד כך שהוא מקבל חברה חדשה לידיים, אנשיו של ליברמן יקבלו, 40 מיליון ש"ח על כוח אדם, וסכום אדיר של 250 מיליון שקלים ל'רכישת קרקעות ביו"ש' - מה שכמובן יעניק לליברמן כוח עצום בקרב מצביעי הימין - לאחר שהוא שולט בתפקידים.

מה שליברמן קיבל ב'הימנותא'

אחד מאנשי הציבור החרדיים, אומר בזעם ל'כיכר השבת': "מדובר במחדל שאין שני לו, אויב הציבור החרדי - איווט ליברמן, מקבל מאיתנו, החרדים, כוח בלתי מוגבל ואין פוצה פה ומצפצף, הכל מותר? זה בן אדם שלא מפסיק לגרום לשנאה כנגד הציבור החרדי".

מה ניתן לעשות, לדעתך? "הנציגים החרדיים, חייבים להתעשת על עצמם ולהתחיל להתעורר. הכוח החרדי בקונגרס הוא 46 צירים לעומת ה-32 שיש לישראל ביתנו".

"מה שחשוב כרגע באופן קריטי, זה לבקש לדחות או להשעות את הבחירות בחודש חודשיים, כדי שיהיה ניתן להיערך בחכמה - ולא לתת לליברמן את הכוח שלא מגיע לו מהציבור החרדי", מסיים איש הציבור את דבריו במעט אופטימיות.

הנאום של ליברמן, אתמול בכנסת (ערוץ כנסת)

יצוין, כי רק אתמול, איווט ליברמן עלה לדוכן הכנסת ודיבר נגד הציבור החרדי, ואף מוקדם יותר צייץ ואמר, כי הממשלה נכנעת לציבור החרדי ומשלמת לו 'פרוטקשן'.

השלל של ישראל ביתנו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר