הזוי

מלמלה למנדלבליט "פרשת משפטים בושה", ונעצרה בשבת

שכנה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתארת, כי אולצה לחלל שבת ולנסוע לחקירה במשטרה בחשד ל'הטרדת איש ציבור', רק כי לחשה לו את המילים "פרשת משפטים בושה" (חוק)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הפגנה נגד היועמ"ש מנדלבליט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אישה המתגוררת בסמיכות לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בעיר פתח תקווה, נעצרה לאחר שאמרה לו "פרשת משפטים, בושה".

הסיפור המוזר, אותו חשפה עיתונאית 'חדשות 13' איילה חסון, עוסק באישה דתיה, שילדיה לומדים עם ילדיו של היועמ"ש וחמיה אף מתפלל עמו באותו בית כנסת.

וכך היא מתארת הערב (חמישי) את שאירע עמה לפני מספר חודשים: "מדי שבת אני הולכת עם בעלי והילדים לבית הכנסת. לצערי, מסלול ההליכה הקבוע של היועץ המשפטי לממשלה עובר במדרכה ליד הבית שלי".

"שבת אחת הוא ראה אותנו שם ואמר לנו 'שבת שלום', בעלי השיב לו", סיפרה האישה, "ואני אמרתי לבעלי: מה אתה אומר לו שבת שלום? מנדלבליט טוען שהוא שמע את זה ונפגע".

שבועות לאחר מכן, בבוקר שבת פרשת משפטים, האישה שוב פגשה זו באקראי ברחוב, ומלמלה לעברו בלחש את המילים "פרשת משפטים, בושה". לדבריה, היא לא התלהמה או צעקה, אלא סיננה תוך כדי הליכה.

בחלוף זמן מה, עצרה לידה ניידת משטרה, ממנה יצאו שני שוטרים, שביקשו ממנה להתלוות אליהם לתחנה כדי לחקור אותה בגין עבירה של הטרדת איש ציבור.

"לא אחלל שבת", היא ענתה לשוטרים, ודרשה: "אם אתם רוצים - תבואו איתי לבית שלי שנמצא פה קרוב, וניישב את זה שם".

בשלב זה השוטר פנה לצד הדרך כדי לשוחח בטלפון עם אדם שככל הנראה הכתיב לו הוראות, ולאחר מכן התעקש שהיא תיסע לתחנה. "מי מתעקש כל כך שאחלל שבת?", תהתה האישה, ונענתה: "זה מפקד תחנת פתח תקווה".

כאשר השוטר איים אליה שאם לא תתלווה לחקירה הם יאזקו אותה בכוח מול ילדיה, נכנעה האישה הדתיה ונסעה עמו לתחנה בעיצומה של שבת קודש.

מנדלבליט, בעת ההחלטה על האשמת נתניהו בשוחד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתחנת המשטרה, מתברר, השתנתה הגדרת העבירה בגינה היא נחקרה . "חוקר בשם אבינועם אמר לי, שכל פנייה למנדלבליט היא חדירה לפרטיות, ולכן הוא חוקר אותי. לא על העלבת עובד ציבור".

עוד אמר לה החוקר, לדבריה, כי למרות שהמאבטח של היועמ"ש סיפק גרסה זהה לשלה, מנדלבליט עצמו הוסיף לתאר דברים אחרים - שלטענתה לא עשתה. בפועל. "החוקר הסכים שאני לא נראית מסוכנת, אבל לקח ממני טביעות אצבע ונאלצתי להצטלם כמו עבריינית", היא אומרת.

ולסיום, אמרה האישה לאיילה חסון: "אני ממש מפחדת ממנדלבליט, שהוא יהפוך את עולמי. אני לא רוצה תיק פלילי בגלל שטות כזו".

היועמ"ש מנדלבליט מסר ל'חדשות 13' בתגובה, כי יש לפנות למשטרת ישראל לבירור הפרטים הנטענים, "ומכל מקום, האירוע טופל ללא שום מעורבות מצד היועץ, שהוא כידוע אישיות מאובטחת. היועץ לא התלונן ולא התבקש להתלונן בעניין".

"מדובר באירוע ובחקירה מלפני שמונה חודשים. החשודה נחקרה באזהרה, ובסיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות", הוסיפו במשטרת ישראל, בתגובה לפרסום המקרה המוזר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר