השחקן הובא למנוחות

החברותא של יהודה בארקן: "היה צריך ללמוד ממנו"

הרב יחזקאל שיינפלד, שהיה חברותא של השחקן יהודה בארקן שחלה בנגיף הקורונה ונפטר, נפרד ממנו בהלוויתו בהספד מרגש, בו תיאר את אישיותו הייחודית ורבת הפנים (אקטואליה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(באדיבות בצלאל גלויברמן והרב יחזקאל שיינפלד)

השחקן והבמאי הישראלי יהודה בארקן ז"ל, שהלך לעולמו בגיל 75 לאחר שחלה בנגיף הקורונה, הובא בצהריים (ראשון) למנוחות בבית העלמין ברחובות, באופן מצומצם, בהשתתפות בני משפחה וחברים קרובים בלבד, בשל מגבלות משרד הבריאות.

בארקן, מהשחקנים הישראלים הוותיקים והמוכרים, חזר בתשובה לפני שנים רבות ושיחק מאז בשורה ארוכה של סרטים המיועדים לציבור החרדי והדתי.

בארקן, בסרט 'בן המלך שהפך לתרנגול' (באדיבות צבי פישמן)

בין המשתתפים בהלוויתו היו הרב הראשי של תל אביב-יפו הגאון רבי ישראל מאיר לאו, העסקן החב"די ר' יעקב גלויברמן, הרב יחזקאל שיינפלד מרבני שכונת רמת אביב והרב אליהו סלומון רב מושב בית גמליאל.

"מי שהכיר את יהודה ז"ל", פתח הרב לאו, "מי שראה אותו, מי ששמע אותו, כל מי שנהנה מהברק של הדברים, אפילו מה'מתיחות' - יכול להעיד כי בן עולם הבא הוא. העולם הבא תפור למידותיו. משכין שלום. יש עוד הרבה דמויות כאלה? הוא לא עסק בשום דבר, רק לשמח".

הגרי"מ לאו הוסיף והזכיר את "טוב הלב והחיוך התמידי שלו, גם בימים קשים - והיו לו ימים כאלה - תמיד מחייך, תמיד מעודד, אומר מילים טובות. נח לשמיים ונח לבריות. היה זן נדיר בעולם בכלל".

החברותא של המנוח בשנים האחרונות, הרב יחזקאל שיינפלד, נפרד כך: "היה לי קשר יום יומי עם יהודה ז"ל, למעלה מ-20 שנה. את העניין שלו לעזור לאדם אחר היה צריך ללמוד ממנו. הוא לא היה מקבל שבת, עד שהיה מוצא משפחה שאין לה מה לאכול בשבת ותורם לה סל אוכל".

"הוא מאוד אהב את התקופה הזאת, של פרשיות חומש בראשית. הפרשה שהוא היה הכי מחובר אליה זו הפרשה שקראנו אתמול במנחה, 'לך לך'; תמיד הוא היה אומר לי שהפרשה הזאת מלמדת אותנו תמיד ללכת ולהתקדם".

החברותא הוסיף: "כל המהות שלו היתה 'מה אני יכול לעשות ולהתקדם מבלי לדבר על העבר'. כשאני הכרתי אותו הוא התקדם ברוחניות, ולצד זה היה לו מאוד חשוב הקשר עם בני משפחתו".

העסקן החב"די ר' יעקב גלויברמן ספד אף הוא: "יהודה ז"ל היה קרוב אלי שנים רבות. בשנים האחרונות הוא עזר להרבה משפחות נזקקות מבלי שיידעו, ממש מתן בסתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר