שנאה בגן השעשועים

תיעוד מזעזע מעפולה: 'שיישרפו הויז'ניצאים; יהיה פה רצח'

תושב עפולה, שהגיע שטוף שנאה לגן השעשועים המקומי, גירש את הפעוטות החרדים ופער את פיו בקללות ובאיומים בוטים על חסידי ויז'ניץ הגרים במקום ו"מפיצים מגפה" • 'פירות ההסתה'. צפו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם / @ariel_elharar_ בטוויטר)

מופע שנאה שכזה לא פוגשים כל יום, בוודאי לא במהלך בילוי תמים בגן השעשועים: אימהות חרדיות שהגיעו הערב (ראשון) לגינה עם ילדיהן, נתקלו בתושב העיר, שגירש אותם ממתקני המשחקים והתבטא בגסות רבה.

כאשר אחד מהחרדים תהה לפשר התנהגותו, ענה האיש כי הוא לא רוצה את החרדים פה היות ו"כולכם מפיצים את המגפה".

"אתה יכול לצלם, הנה", המשיך הגבר החילוני לצעוק: "אני שונא ויז'ניצים, שיישרפו כולם אמן. כמו שהם שונאים אותי... אתה יכול להגיד להם שאני שונא אותם".

המצלמה לא הרתיעה את האיש, שהוסיף: "ויז'ניץ זה גטו של נאצים שונאי יהודים, ואנחנו כבר פנינו לראש העיר שיהיה פה רצח של ויז'ניץ. אני מודה, ואתה יכול לקפוץ עד מחרתיים".

תושב המקום אומר ל'כיכר השבת', על מה שניבט מהתיעוד, שחשף העיתונאי אריאל אלחרר: "אלו מראות משנים עברו. כזו שנאה לא הייתה פה המון זמן. אך אם זה היה נגמר בכך זו הייתה צרה 'קטנה'; הבעיה העיקרית היא שאנחנו חוששים לחיינו".

"אדם כזה צריך להילקח כבר הערב, אזוק, לתחנת המשטרה", מוסיפה אם לאחד הילדים החרדים בקהילה בעפולה, "גם בגלל שהשתלט על המתקנים והפחיד את הילדים וגם כי השמיע איומי רצח מפורשים".

מעיריית עפולה נמסר בתגובה למקרה החמור: "ראש העיר אבי אלקבץ והעירייה מזועזעים ומגנים בשאט נפש את הדברים של אותו אדם כלפי חסידי ויז'ניץ, שהם קהילה שקטה, המהווה חלק נכבד וחשוב בקהילה שלנו".

"עפולה היא סמל לסבלנות וכבוד הדדי בין חילונים לדתיים, ונילחם בכל הכוח ובאפס סבלנות באלימות פיזית או מילולית כנגד מגזר כזה או אחר", הוסיפו בעירייה.

מאוחר יותר נודע ל'כיכר השבת', כי מיד לאחר שחוקרי תחנת המשטרה בעפולה נחשפו לידיעה זו וצפו בסרטון המזעזע, הם עשו מאמצים לאיתור החשוד, ותוך זמן קצר הוא אותר ונעצר.

"החקירה נמשכת", נמסר מדוברות משטרת ישראל באזור העמקים.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר