צפו בתיעוד

אלימות בסאדיגורה: החסיד הותקף - ואושפז

מקורב לאדמו"ר מסאדיגורה בירושלים, היה בבני ברק בדירת הרבנית, אם האחים האדמו"רים. ביציאתו, זוהה על ידי מספר חסידים שהחלו לתקוף אותו • הרבי התנער בשיעור (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

המאבק בחסידות סאדיגורה, שהתפרצה אחרי פטירת האדמו"ר והצוואה שהותיר אחריו, הגיעה עד לבית המשפט בעקבות מחלוקת על שליטה בעמותות ועל שטחי בתי הכנסת. כעת, נראה כי המאבק הידרדר לפסים אלימים.

לידי 'כיכר השבת' הגיע תיעוד בו נראים מספר חסידי סאדיגורה תוקפים את אחר מנאמני האדמו"ר בירושלים, מתחת לבית הרבנית, אם האדמו"רים.

שמחה מרגליות, המגיע למקום באופן קבוע לסייע לרבנית, כפי שעשה עוד בימי האדמו"ר בעל ה'אבירי ים', זוהה על ידי מספר אברכים ובחורים, שהחלו לתקוף אותו פיזית ומילולית.

את מצלמות האבטחה על בניין בית הכנסת, הסתירו בעזרת סמרטוט, ככל הנראה על מנת למנוע את תיעוד מעשיהם - אך אלו תועדו ממקום אחר.

יצוין כי בחסידות סאדיגורה טוענים בימים האחרונים כי פרצו לבית האדמו"ר זצוק"ל, וגנבו משם כלי כסף וספרים עתיקים שיועדו בירושה לבנו, ממשיך דרכו כפי הצוואה.

בשיחה עם 'כיכר השבת', שחזר מרגלית: "הגעתי לעזור לרבנית כפי שאני עושה מהיום הראשון שהרבי זצוק"ל הגיע לארץ, תפקיד שאותו עשיתי גם בזמנים הכי קשים. באותו ערב, הייתי בדירת הרבנית עם עוד מבני המשפחה, וברגע שיצאתי מהבית לצורך שליחות מיוחדת עבור הרבנית, תקפו אותי כמה בחורים במכות עד שנזקקתי לפינוי לבית החולים מעייני הישועה, משם שוחררתי כעבור כמה שעות".

הוא מוסיף, "כואב לי לראות שמדרדרים בחורים שיושבים ולומדים למעשי אלימות, והכול בגלל קבוצה קטנה וקיצונית" לדבריו, "שמושכת אנשים טובים למעשים של ביזוי ושיסוי של גדולי ישראל וכמובן הרבנית ואשת חבר לאדמו"ר זצוק"ל".

רשמית, סירבו בחסידות סאדיגורה להתייחס לטענות ולתיעוד התקיפה, אך יצוין כי באחד הימים האחרונים, אחרי שיעור המשניות היומי אותו הוא מוסר לע"נ אביו, קרא האדמו"ר מסאדיגורה שלא לנהוג באלימות.

"אני רוצה להעיר ולומר שבתורה כתוב 'דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום'. צריך לדעת שכך צריך להיות בכל מצב. לא לפגוע ולא להכאיב, ולא לצער אף יהודי בשום פנים ואופן. דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום", אמר הרבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר