'הדחת' הראשל"צ

הגאון רבי יצחק לוי: "מנסים להשתיק ולהפחיד את הרבנים"

המלצת השופט אורי שוהם 'להדיח' את הראשל"צ הגר"י יוסף; ניסיון השתקת הרבנים; מבחני נשים והתערבות בג"צ • הגאון רבי יצחק לוי, רבה של נשר וחבר ה'מועצת' בראיון לישי כהן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאב רוזנברג ומולי הרשקוביץ)

הגאון רבי יצחק לוי, רבה של נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, התארח באולפן 'כיכר השבת' ויצא למתקפה חריפה נגד מערכת המשפט המתערבת בנושאים הלכתיים והמלצת השופט בדימוס, אורי שוהם, להדיח את הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף מתפקידו כדיין בית הדין הגדול. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון אמר הגר"י לוי: "למה הדבר דומה? יש לנו אבא, הראשון לציון, יש לנו אב זקן. לפני 50 שנה כבר יצא הספר הראשון 'ילקוט יוסף' שאין בית שאין בו את הספר. למה הדבר דומה? שיש ילד שאבא שלו דואג לו לכל צרכיו, פתאום בא איזה שופט ואומר 'תשמע, האבא הזה צריך להחליף אותו, תקבל אבא אחר', איפה נשמע דבר כזה, כל רבני ישראל שאני מדבר איתם - מזועזעים".

לדבריו: "זו לא פעם ראשונה שהראשון לציון קיבל הערות, בגלל שלא רואים עין בעין השופטים כמו הרבנים. הם באים מכוח משפט שנבע על ידי בני אדם, היום יש קואליציה כזו ועוד שנה קואליציה אחרת, התורה שלנו לא משתנה. לכן בוודאי שאנחנו לא יכולים.

"אם בג"צ יתערב בכל דבר שהם לא מבינים, לאן נגיע?", זעק רבה של נשר: "מחר ישנו לנו הלכות. לאחרונה היה פולמוס רחב לגבי מסעדות פתוחות בשבת, מה להם ולהבנה בענייני כשרות ושבת. מחר יתחלו לשנות עוד הלכות."

"בנושא מבחני נשים, זה עניין הלכתי מובהק, בשולחן ערוך. אם מועצת הרבנות החליטה ויבוא בג"צ ויעקר את הרבנות, אז למה צריך רבנות?", הוסיף הגר"י לוי. .

צפו בראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר