הברירה האכזרית

חשש: "או שצהרונים ייסגרו או שסייעות יפוטרו"

משרד החינוך בהחלטה שצפויה לפגוע באופן ישיר בציבור החרדי, דרך שכר הסייעות, כמו גם בהורים המצפים לחזור לעבודה אחרי סגר הקורונה • כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan SIndel/Flash90)

עוול למשפחות חרדיות ולמעוטות יכולת: על פי הנחייה חדשה של משרד החינוך, הסייעות בגני הילדים מחויבות להישאר גם לצהרון, דבר שייפגע בשכרן, עלול לגרום לסגירת הצהרונים ולהכניס לבור תקציבי רשויות חרדיות.

כדי להבין את ההנחיה החדשה של משרד הבריאות, תחילה מעט רקע: במשך עשרות שנים קיבלו סייעות בגני הילדים משכורת זעומה, אך נדרשו לעבוד עד השעה 14:00.

כאשר נפתחו בעבר הצהרונים בתוך גני הילדים, הסייעות שנשארו עם הילדים בגנים, אחרי עבודתן בבוקר, קיבלו שכר בנפרד על הצהרון. אלא שמסיבה שאינה ברורה, שעות העבודה שלהן נרשמו עד 16:00.

במקביל, משרד החינוך תקצב בשבע השנים האחרונות צהרונים, בעיקר ברשויות חרדיות הנמצאות במעמד סוציו-אקונומי נמוך, וסבסד שכר עבור שני תקנים לאנשי צוות.

כעת, אחרי שנפתחו הלימודים בגני הילדים (והחל משבוע הבא גם בכיתות הנמוכות), הודיע משרד החינוך כי הוא מפסיק לתקצב תקן אחד בצהרונים, ודורש מהסייעות שמרוויחות שכר זעום בבוקר להמשיך בכל זאת לעבוד עד לשעה 16:00.

עסקן המעורה בנושא אומר ל'כיכר השבת': "המשמעות של הגזירה הזו נוראית - או שמאות צהרונים ייסגרו באופן מיידי או ששכר הסייעות, שגם כך הוא נמוך להחריד, יקוצץ באלפי שקלים".

"רק בכדי לסבר את האוזן", הוא מוסיף ומסביר: "הנזק של הגזירה החדשה הוא גם לרשויות המקומיות, המפעילות את הצהרונים. כך עיריית בני ברק צפויה להפסיד כ-15 מיליון שקל, עיריית ירושלים 30 מיליון שקל, ובית שמש, ביתר עילית ומודיעין עילית יספגו גם הן נזק של מיליונים כל אחת".

לדברי איש הציבור הפעיל בענין, "הבעיה היא שכולם חסרי אונים: גם הסייעות שלחוצות מפיטורין אפשריים, וגם ההורים שעשויים למצוא את עצמם בקרוב בלי צהרון לילדיהם כשהם מנסים לחזור לעבודה אחרי סגר הקורונה".

"האם בתקופת שכזו, שהמצב הכלכלי כל כך קשה, מדינת ישראל צריכה לפגוע דווקא בשכבות הכי מוחלשות, בערים הכי חלשות? אולי זה המשך מסע רדיפת החרדים המלובה על ידי התקשורת, ומגיעה לשיא כעת - ישר לכיס של המשפחות ברוכות הילדים".

מנגד, גורם במשרד החינוך, אליו פנה 'כיכר השבת' בבקשה לתגובה, מנסה להציג את העומד מאחורי המהלך התמוה והפוגעני: "הסייעות והגננות באמת מסכנות, אך יש פה בעיה משפטית של כפל תקציבים - המשכורת מהגן ומהצהרון".

"זה לא קשור לציבור החרדי בלבד", מדגיש הגורם הממשלתי, "אלא לכל מי שנמצא במצב סוציו-אקונומי נמוך, וזאת משום שהמשרד מעוניין שגני הילדים יפעילו את הסייעות מהתקציב שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר