אלימות משטרתית

מכת אגרוף, צרחות כאב והתעלמות • תיעוד

קשה לצפיה: שוטר מג"ב הנחית מכת אגרוף על ראשו של צעיר חרדי והמשיך בדרכו, במהלך פינוי מפגינים שמחו על פעולות חפירה שלטענתם גורמות לחילול קברי קדמונים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בחשוון תשפ"א | 01.11.20
(צילום: ארגון 'בצדק')

שוטר נצפה מנחית מכת אגרוף על ראשו של מפגין חרדי, במהלך הפגנה נגד עבודות חפירה הנערכות על פי הטענה תוך חילול קברי קדמונים.

האירוע המדובר, שתיעוד ממנו נחשף כעת (ראשון), התרחש ביום רביעי האחרון ב'הר ציון' הסמוך לחומות העיר העתיקה בירושלים, בעת מחאה של קבוצת חרדים מ'מאה שערים'.

באתר נערכות מזה תקופה עבודות חפירה לשם יציקת יסודות לבית מלון שעתיד על פי התכנון להיבנות במקום. החפירות נתקלו במה שנראה כמו מערות קבורה עתיקות, והדבר התפרסם בקרב חוגי הקיצונים בעיר.

בשל כך, כמעט מדי יום מתקיימת מול האתר מחאה מצומצמת, בטענה ל'חיטוטי שכבי', וביום רביעי האחרון ההפגנה היתה גדולה מתמיד, כאשר כמה מן המוחים ניסו להפריע לעבודות ולעצור אותן בגופם.

אל המקום הוזעקו כוחות מג"ב של משטרת ישראל, ואלו פינו את המפגינים מאתר החפירות. אלא שבמהלך הפינוי, לו התנגדו המפגינים, אחד השוטרים שעמד מן הצד השחיל את ידו והנחית מכת אגרוף על ראש אחד הצעירים, שצווח בכאב.

צפיה בתיעוד מעלה, כי השוטר ממשמר הגבול כלל לא השתתף בפעולת פינוי מפגין זה: מיד לאחר מכת האגרוף הוא המשיך והלך לכיוון אחר, לקול צעקות "אתה מצולם".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "כוחות משטרה שפעלו לפיזור הפרת סדר של עשרות מתפרעים באזור הר ציון, נתקלו בהתנגדות, לאחר שהם סירבו להתפנות ומנעו מהעבודות להימשך באתר העבודה".

"למרות אזהרות הכוחות והבקשה להתפזר מהמקום, חלקם נשכבו על הקרקע, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי במקום. כאשר החלו הכוחות בפינויים בכוח, אחז אחד המתפרעים ברגלו של אחד השוטרים בכוונה להפילו, והוא נאלץ לשחרר את האחיזה בכדי למנוע את נפילתו".

במשטרה מוסיפים: "צר לנו כי יש מי שבוחר להתבסס על תיעוד חלקי המנותק מהקשרו, במקום לגנות את מפרי החוק והסדר".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר