"להשעות בדחיפות"

אגרוף השוטר למפגין החרדי: מח"ש תבדוק

מח"ש תבדוק את פרטי המקרה שפורסם ב'כיכר השבת', בו נראה שוטר מנחית מכת אגרוף על ראשו של חרדי השרוע על הארץ, כאשר לטענת המשטרה הוא נאלץ לעשות זאת (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: ארגון 'בצדק')

במחלקה לחקירת שוטרים מתכוונים לבדוק את נסיבות המקרה, שפורסם היום (ראשון) לראשונה ב'כיכר השבת', בו נראה שוטר מג"ב מכה באגרוף בראשו של מפגין חרדי.

כזכור, במהלך מחאה לעיכוב עבודות חפירה ב'הר ציון' בירושלים, בטענה כי הן פוגעות בקברי קדמונים, נראה שוטר מנחית את ידו בעוצמה על ראשו של צעיר חרדי שכבר היה שכוב על הקרקע ולכוד בידי שוטרים אחרים.

בעוד המפגין משמיע צווחות כאב מעוצמת המכה, השוטר האלים נפנה לדרכו, כשמסביב צועקים לו חבריו של המפגין "אתה מצולם".

כעת כאמור נודע כי מח"ש תבדוק את המקרה כדי להחליט אם לפתוח בחקירה נגד השוטר.

בארגון 'בצלמו' לא מסתפקים בבדיקה, ושיגרו למח"ש דרישה להשעות את השוטר. "הרינו לפנות אליכם בדחיפות, כדלקמן", נכתב: "היום פורסם באתר החדשות כיכר השבת תיעוד מטריד וקשה לצפייה, בו נראה שוטר מכה בעצמה מפגין במכת אגרוף".

"בסרטון נראה כי המפגין לא גרם להפרעה כלשהי, ואילו השוטר מטיח בו אגרוף בכל כוחו ללא שום סיבה הגיונית הנראית לעין", נכתב עוד. "גם אם נניח כי המפגין היה חשוד בביצוע עבירה, הרי שאין כל סיבה המצדיקה הטחת מכת אגרוף בפתאומיות, כל זה לעיני עשרות אנשים".

עורכי הדין מיכאל ליטווק ואריק קמחי דורשים במכתבם, בשם מנכ"ל 'בצלמו' שי גליק, את "השעיית השוטר המכה עד לבירור העניין במח"ש", ומסבירים: "התנהלות כוחנית ותוקפנית זו, פוגעת ללא ספק בחופש הביטוי וההפגנה, ומשחירה את פניה של משטרת ישראל. חובה להעמיד לדין את השוטר".

התיעוד הקשה לצפיה (צילום: ארגון 'בצדק')

מהמשטרה כזכור נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "כוחות משטרה שפעלו לפיזור הפרת סדר של עשרות מתפרעים באזור הר ציון, נתקלו בהתנגדות, לאחר שהם סירבו להתפנות ומנעו מהעבודות להימשך באתר העבודה".

"למרות אזהרות הכוחות והבקשה להתפזר מהמקום, חלקם נשכבו על הקרקע, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי במקום. כאשר החלו הכוחות בפינויים בכוח, אחז אחד המתפרעים ברגלו של אחד השוטרים בכוונה להפילו, והוא נאלץ לשחרר את האחיזה בכדי למנוע את נפילתו".

במשטרה מוסיפים: "צר לנו כי יש מי שבוחר להתבסס על תיעוד חלקי המנותק מהקשרו, במקום לגנות את מפרי החוק והסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר