"כל הזמן מוכים"

גפני נגד נתניהו: "פעם אנו מפיצי מחלה, ופעם לא נבדקים"

במהלך דיון בוועדת הכספים הביע ח"כ גפני זעם רב כלפי רוה"מ נתניהו, על 'ההתרופפות בהתנהגות' שלו כפי החרדים ועל כך שכל הזמן החרדים חוטפים ומואשמים; "לא יתנו לנו תדמית חיובית" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
העימות בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך דיון שהתקיים הבוקר (שני) בוועדת הכספים של הכנסת, נרשם עימות סוער בין יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני לח"כ בצלאל סמוטריץ ממפלגת 'ימינה', זאת על רקע הצעתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן הפוגעת בקדושת המשפחה.

הבוקר, הודיע ח"כ גפני כי יפנה בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למנוע הפרה שרירותית של החלטת הכנסת, בעקבות החלטת השר ניסנקורן, לשנות ניסוח בטפסים ממשלתיים באופן הפוגע בסטטוס קוו.

הנושא, הגיע גם אל הדיון בוועדת הכספים, שם בחר ח"כ משה גפני לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלטענתו יש לו חלק בהתנהגות המסיתה והמפלה כלפי הציבור החרדי.

גפני לסמוטריץ': "קראתי ביתד נאמן שאתם שתי מפלגות נפרדות".

סמוטריץ': "אנחנו רצים ביחד בשתי מפלגות שונות. חרדים יכולים להצביע לי בשקט".

לאחר מכן, הוסיף סמוטריץ': "איך אתה יושב בקואליציה שדנה בקידום החוק המטורלל שרוצה לפגוע בקדושת המשפחה? את זה לא כתוב ביתד נאמן?".

ח"כ יצחק פינדרוס: "אני מציע לך לקרוא את יתד נאמן. היסטוריה. שם מתייחסים לנושא הזה. אני מציע לך להיות מנוי".

סמוטריץ': "כבר אתמול המנכ"לית הוציאה הנחיה במשרד המשפטים תוך שעות לשנות את כל הטפסים להורה א' והורה ב'. גפני, ליצמן ודרעי חברים בממשלה הזו".

פינדרוס: "בסוף נתבייש לנהל משפחה נורמלית במדינת ישראל".

גפני: "הכנסת קיבלה החלטה האם לכתוב בטפסים הורה א' והורה ב' או אב ואם, ברוב גדול הכנסת החליטה נגד ההצעה הזו. פניתי הבוקר ליועמ"ש אמרתי לו לא יכול להיות שהכנסת תהפוך למרמס. הוא אמר לי אני הגנתי על העמדה של אב ואם בבג"צ. הוא יבדוק את זה".

גפני הוסיף עוד: "אני יכול לפרוש מהקואליציה על כל דבר. גם אתה סמוטריץ יכולת לפרוש ולא פרשת - אתם עשיתם את חוק הגיוס".

בשלב זה עבר ח"כ גפני לתקוף את נתניהו: "אנחנו מרגישים התרופפות גדולה גם בהתנהגות של ראש הממשלה. כל הזמן אנחנו מוכים. פעם אחת אנחנו מפיצים את המחלה, ופעם אחת אנחנו ירוקים אז בראש החדשות מדגישים שאנחנו לא נבדקים".

"לא יתנו לנו בשום אופן תדמית חיובית", זעם גפני, "לך אין את הבעיה הזאת, לי יש. אני חרדי, אני יודע שיהיה לי את הבעיה הזאת תמיד".

באשר לבתי הכנסת אמר גפני: "ממתי בתי הכנסת הפכו להיות חרדים במדינת ישראל? רוב המתפללים הם אנשים שמצביעים למפלגות אחרות. אבל הכותרת היא ש'לחצנו על ראש הממשלה'. מביאים 20 אלף שקל קנס למוסדות החינוך, כי מוסדות חינוך זה אנחנו".

"אתה לא מבין שאנחנו בגלות? אני לא אומר הלל ביום העצמאות!", חתם גפני את דבריו הנוקבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר