תקיפה ואיומים

הפילוג בחסידות גור: חסידים נעצרו באשדוד

מספר חסידי גור נעצרו בשעות האחרונות ונלקחו לחקירה במשטרת אשדוד, בחשד למעורבות בפעילות נגד הפורשים מהחסידות, שעברו לקהילה בראשות הגר"ש אלתר (אקטואלי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בשעת בוקר מוקדמת, פשטו כוחות משטרה על בתיהם של מספר חסידי גור בעיר אשדוד, ועצרו אותם לצורך חקירה בתחנת המשטרה המקומית.

החשד: התנכלות לפורשים מהחסידות, שעברו לקהילה בראשות הגר"ש אלתר, בעקבות מספר תלונות שהוגשו למשטרה על ידי חברי הקהילה ועו"ד ששכרו.

מדוברות המשטרה נמסר כי במהלך החודשים האחרונים התקבלו במשטרה מעל 20 תלונות מאזרחים שונים בגין איומים, תקיפות ופגיעה ברכוש.

בעקבות ריבוי המקרים וחומרתם הוקם במשטרת אשדוד צוות חקירה מיוחד שהחל בחקירה סמויה,אשר כללה פעולות אופרטיביות ומקצועיות,תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, ואיסוף ראיות כנגד החשודים בביצוע המעשים.

היום, בתום השלב של חקירה סמויה, עברו החוקרים לשלב הגלוי של החקירה, ביצעו חיפושים בבתים ועצרו 5 חשודים.

החשודים, תושבי אשדוד, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, הועברו לחקירה במשטרה בסיומה יוחלט מי מהם יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט.

כפי שחשפנו ב'כיכר השבת', הפילוג הגוראי בעיר אשדוד, לא עבר בשקט. בין היתר, טען מנהל חיידר כי אויים על ידי סגן ראש העיר כי אם יקבל ילדים מקהילת הפורשים, יסגור לו את הת"ת.

המנהל, הרב שלמה גולדמן טען כך: "התראה ואזהרה חד משמעית מפיו של סגן ראש העיר הרב ויינגרטן בלי למצמץ הייתה כך, ואני מצטט מילה במילה: אם תקבלו את הילדים מהמשפחות האלו במוסדותיכם אני אתקע לכם את המבנה החדש, אני אסגור לכם את התלמוד תורה, נעשה לכם הפגנות בכל יום".

יצוין כי בזמנו, יחיאל וינגרטן סירב להגיב ואילו בחסידות גור התנערו ממעשיו, אך בכך לא תמו ההתנכלויות לחברי קהילת הגר"ש אלתר.

(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

רק באחרונה פרסמנו ב'כיכר השבת' תיעוד בו נראה הדיין רבי בצלאל ווקסלשטיין, מותקף בצעקות ביציאתו מבית דין מקומי על ידי מספר חסידי גור.

החסידים שרו לעברו "מחה תמחה את זכר עמלק", כפי ששרו במקרים נוספים לפורשים אחרים לקהילת הגר"ש אלתר. עוד צעקו: "לך מכאן, לך לבית משפט - כופר בעיקר".

בחסידות גור טענו כי מדובר בהורים שזעמו על כך כי את המאבק על משרת כלתו ניהלו בערכאות ולא בדין תורה, ועל כך מחו בצעקות כי הוא "מרים יד בתורה משה".

בתגובה למעצרים הבוקר, אומר ל'כיכר השבת' עו"ד י. רועי אטיאס המייצג את קהילת הפורשים: "אם יש מי שחשב שההתעללות והסחיטה המתמשכת תעבור בשתיקה, אז זה הזמן להבהיר, אף אחד מהעבריינים לא ימלט, הקהילה הזו אינה שק חבטות ואינה הפקר, נמצא את הדין עם כל אחד ואחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר