צפו במחבל יורה במאבטח • מתעדכן

קרב יריות סמוך לבית כנסת במרכז העיר וינה: "אירוע גדול"

מספר מחבלים תקפו הערב ביריות, סמוך לבית הכנסת הגדול בוינה. מחבל אחד נהרג ושאר המפגעים מסתובבים ברחבי העיר - ונערך אחריהם מצוד • 7 הרוגים ו-15 פצועים • אין נפגעים יהודים (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: רשתות חברתיות)

קרב יריות התרחש הערב (שני), בבית כנסת ה'שטאט טמפל', הנמצא במרכז העיר וינה בירת אוסטריה והוא משמש כמרכז הקהילה היהודית, כשבסמוך אליו נמצאת מסעדה יהודית כשרה. לעת עתה, יש שבעה הרוגים ו-15 פצועים - 7 במצב קשה.

המשטרה המקומית הגיעה למקום הירי - בשעה 19:00, שעון וינה, דקות ספורות לאחר שהמחבל ירה על המאבטח של בית הכנסת.

באותו זמן, המשטרה דיווחה כי "מדובר באירוע גדול" אך לעת עתה עדיין לא ברור, מהי הסיבה ליריות על בית הכנסת וככל הנראה מדובר באירוע אנטישמי.

התיעוד המפחיד מהזירה • צפו במחבל יורה במאבטח בית הכנסת

במקביל, המשטרה המקומית, אסרה על תיעוד האירוע, מכיוון שמדובר באירוע מתגלגל, והמשטרה עדיין בחיפושים אחר לפחות שלושה מחבלים נוספים, שמסתובבים ברחבי העיר.

במשרד הפנים באוסטריה אמרו לכלי התקשורת, כי באירוע יש מספר הרוגים וכמה פצועים קשה וככל הנראה מדובר בפיגוע טרור של גורמים איסלמיסטים.

הקהילה היהודית הנחתה את היהודים, לא לעזוב את הבית בשל החשש ממחבלים שעדיין מסתובבים בשטח.

המרדף אחרי המחבלים

גורם בקהילה היהודית סיפר ל'כאן': כי בחסדי שמיים, בזמן הירי לא היו מתפללים בבית הכנסת ולכן אין נפגעים יהודיים כלל בתקרית.

יצוין, כי באותו מקום, התרחש פיגוע לפני 40 שנה (בשנת 1981), בעקבות הרצח של שני בני אדם ועשרות פצועים באותו פיגוע, המקום נמצא כל העת תחת אבטחה כבדה.

בעל המסעדה היהודית, הנמצאת סמוך לבית הכנסת, סיפר ל'כיכר השבת', כי הוא חושש שמדובר מחלק ממתקפה איסלמית על אירופה, בעקבות המקרה של המורה בצרפת.

לעת עתה, ישנם שישה מוקדים, בהם המשטרה המקומית ממוקדת ומנסה לתפוס את המחבלים שנמלטו מהזירה, וקיים החשש שהם מתכננים מתקפה בעוד מקומות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר