משדר 'כיכר' • צפו

החוקרת מיקי אהרונסון: לא בטוח שפוטין רוצה את טראמפ כנשיא הבא

בפאנל במשדר 'כיכר', הסבירה החוקרת מיקי אהרונסון, איך טראמפ שנחשד כמשת"פ של רוסיה - לא נתמך על ידה. יעקב אפשטיין, הסביר את הפחד של ארה"ב מיחסי סין-ישראל (TV)

(צילום: כיכר השבת)

הבחירות לנשיאות ארה"ב • משדר הבחירות מ'אולפן כיכר': בפתח הפאנל השתתפו היועץ אבי וידרמן ויעקב אפשטיין, ודנו בשאלה האם ישראל חשובה לארה"ב, מה עומד בראש מעייניהם של האמריקאים, וגם על היחסים עם סין.

אפשטיין תהה בפאנל, "האם הסינים יצליחו יותר עם ג'ו ביידן ינצח?", ברקע החששות לעסקאות פליליות של האנטר ביידן עם הסינים, אומר יעקב אפשטיין כי "הכניסה של סין לעניינים העסקיים משמעותית יותר מהעברת שגרירות כזו או אחרת בישראל".

לדבריו, "את רוסיה פחות מעניין מי יהיה הנשיא של ארה"ב, אלא הרוסים מעוניינים ליצור כאוס, בלי קשר לזהות האיש היושב בבית הלבן".

בשלב הזה, הצטרפה למשדר באמצעות הזום, מיקי אהרונסון, חוקרת במכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון, והסבירה כי אמנם טראמפ היה נחשב כמשתף פעולה עם רוסיה, ביידן אף קרא לו 'כלבלב של פוטין' והאשימו אותו כלוביסט של רוסיה, "אבל זה הרבה מאוד רטוריקה כי אם מסתכלים מה טראמפ עשה בנוגע לרוסיה - הוא רק הטיל עליהם סנקציות כבדות בפיננסים ובלי נשק ובאנרגיה. טראמפ גם תקף בסוריה, אז יש כאן פער בין אמירה לבין מה שטראמפ עשה בפועל".

לגבי השאלה, האם פוטין מעדיף את טראמפ, ענתה החוקרת: "הייתי שמה סימן שאלה, לא בטוחה שנשיא רוסיה פוטין מעדיף את טראמפ כנשיא, כי הם רוצים לערער את האמונה בכל דבר, והעיקר אצלם שיהיה כאוס בארה"ב"..

"לעומת זאת", מסבירה אהרונסון, כי "רוב התקשורת הרוסית, דווקא תומכת בנשיא טראמפ, אך לא בטוח שזו החלטת הממשל. שר החוץ הרוסי אמר שלא מעניין אותו מי יזכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר