בלתי שגרתי

החרדים ביקשו, ונענו: סגר על הקריה בחצור

סגר מרצון: החל מראשון בבוקר ועד יום חמישי הבא, ישהו חסידי גור בישוב חצור תחת סגר, ביוזמת רב הקהילה, זאת לאור עליה בתחלואת הקורונה. "זוהי החלטה אמיצה" (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
חסידי גור. שומרים על ריחוק חברתי (צילום אילוסטרציה: צילום: קבוצת 'מחאות החרדים')

שני ישובים בצפון, הכפר הדרוזי בוקעאתא והשכונה החרדית בחצור הגלילית, ייכנסו מחר (ראשון) לסגר, זאת בשל עליה בתחלואת הקורונה בשטחם.

קבינט הקורונה החליט על כך זמן קצר לפני כניסת השבת, ואלפי התושבים, בשני המקומות הללו, ינהלו את חייהם תחת הגבלות משמעותיות, עד לסוף השבוע הקרוב.

בחצור מדובר בצעד חסר תקדים, כאשר היוזמה לו הגיעה מכיוון רבם המקומי של חסידי גור בחצור, הגאון רבי גבריאל אברמוביץ', לאחר שנוכח בזינוק בקורונה בקריה החסידית, בעקבות קיום חתונות.

ראש המועצה המקומית חצור שמעון סויסה פרסם לתושבים הודעה מיוחדת, בה הוא מביע הערכה ל"החלטתם האמיצה" של החסידים, לטובת כלל תושבי העיר.

"הודעה חשובה לתושבים, על סגר מרצון בקריה החסידית", פתח סויבה את הודעתו: "בשבועיים האחרונים אנו בעיצומה של תחלואה גבוה, כתוצאה משני אירועים - האחד במפעל גדול והשני בחתונות בקהילה החרדית. יש כיום 45 חולים".

לדברי ראש המועצה, "במהלך השבוע נערכו דיונים רבים, על מנת להוריד את התחלואה, בסופם הוחלט - מתוך יוזמה מבורכת של מנהיגות הקריה והרבנים - לקחת על עצמם סגר מרצון, וזאת על מנת להוריד התחלואה מחד, ומאידך שלא לגרום לסגר כללי וסבל על הישוב כולו".

"אני מעריך את החלטתם האמיצה", הדגיש סויסה, ופירט: "אתמול נערכו בדיקות בקריה, אליהן הגיעו כ-500 נבדקים. זהו אחד התנאים החשובים, על מנת לדעת את תמונת המצב ולאתר מוקדי תחלואה - מה שמעיד על שיתוף פעולה מצידם".

מטעם משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר, בהודעה משותפת, כי 'ועדת השרים לאזור מוגבל' הכריזה על בוקעאתא ועל הקריה החרדית בחצור הגלילית כאזורים מוגבלים למשך חמישה ימים.

"בבוקעאתא יחולו ההגבלות מיום שבת, כ' בחשוון התשפ"א (7 בנובמבר 2020) בשעה 8:00, ועד יום כ"ה בחשוון התשפ"א (12 בנובמבר 2020) בשעה 8:00; בקריה החרדית בחצור הגלילית יחולו ההגבלות החל מיום ראשון, כ"א בחשוון בתשפ"א (8 בנובמבר 2020) בשעה 16:00, ועד ליום כ"א בחשוון התשפ"א (13 בנובמבר 2020) בשעה 16:00", פירטו שרי הקבינט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר