בהלה בעיר החרדית

תיעוד מהפרצה בגדר: כך ניתן לחדור בקלות למודיעין עילית

פרצות רבות בגדר המקיפה את העיר מודיעין עילית, דרכן חודרים גנבים ומחפשי עבודה, מפחידות את התושבים: "בראש העין תפסו מחבל שנכנס דרך חור בגדר. האם ממתינים לאסון חלילה?" (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: משה מנס)

אם תסעו לעיר החרדית מודיעין עילית, תעברו בדרככם מחסום בידוק ביטחוני, בו עומדים לוחמים חמושים הבודקים כל רכב שעובר במקום, וגם עולים לאוטובוסים.

גם בכניסה לעיר, המוקפת כולה בגדר, יש שער ביטחון עם מאבטחים היושבים בתוכו ומוודאים כי אין כניסה לפלסטינים בלתי מורשים, מחשש לאירועים ביטחוניים חלילה.

אך כדי להיכנס לעיר, אין צורך לעבור דרך כל המחסומים. ניתן פשוט להסתנן פנימה דרך אחת הפרצות הרבות בגדר הביטחון המקיף את העיר.

משה מנס, תושב מודיעין עילית החליט לעלות את המודעות לנושא, אך בינתיים רק העבירו אותו מגורם אחד לשני, ואף אחד עדיין לא טיפל בפרצות.

בסיור מצולם בסביבה, הוא מצביע מקרוב כיצד הוא עומד ליד השער האמורה לצפצף לחיילים באם נוגעים בה - אך לידה, פעור חור גדול בגדר, דרכו ניתן לעבור בחופשיות.

מנס עובר את הגדר, מצלם את עצמו נכנס בקלות לתוך שטח מדינת ישראל, ומראה כיצד מחבל יכול להחליט משם, כיצד להגיע לשלל יישובים וערים בסביבה, ולבצע את זממו חלילה.

הוא מסביר מדוע החליט לפרסם את התיעוד, למרות החשש כי מחבלים פוטנציאליים יגלו על הפרצה בגדר בעקבות התיעוד, בעובדה שלא מדובר בפרצה היחידה, וכי יש עוד עשרות חורים בגדר, דרכם כבר עוברים מידי יום מאות מבקשי עבודה.

"זו פרצה קוראת למחבל", אומר מנס החושש כי מדובר בעניין של זמן עד שחלילה ייכנס מפגע דרך אחד הפרצות בגדר, וח"ו יקרה אסון.

מנס מספר עוד על טרקטור העובר בשטח מספר פעמים ביום, על שביל הטשטוש, אך כמובן כי מדובר בבדיחה - שכן הם אינן מתקנים את הפרצה בגדר.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מוסיף כי רק לפני כשבועיים הותר לפרסום כי בעיר ראש העין עצרו מחבל שנכנס לישראל דרך פרצה בגדר. מנס תוהה: "האם ממתינים חלילה לאסון? מדוע לא מטפלים בבעיה?".

כאמור, לא מדובר בפרצה היחידה בגדר. מנס מציג מפה עם שורה ארוכה של סימונים במקומות בהם יש פרצות בגדר, דרכם ניתן לחדור בקלות לשטח ישראל.

מדוברות עיריית מודיעין עילית נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "העירייה התריעה על כך בפני כל סגל הפיקוד בפיקוד מרכז. הצבא התחייב לטפל מיידית ולהיערך בהתאם מבצעית".

תגובת דובר צה"ל: "צה״ל משקיע מאמצים רבים במגוון מישורים כדי למנוע מעבר בלתי חוקי מאיו״ש לישראל דרך גדר הביטחון. לוחמי צה״ל פרוסים במרחב בהתאם להערכת המצב המשתנה מעת לעת ובהתאם לסד״כ בגזרה, ומונחים להשתמש במגוון אמצעים כדי למנוע כל פגיעה או השחתה של הגדר או מעבר של הגדר ללא היתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר