המגיפה מאחורינו?

פייזר הודיעה: רמת האפקטיביות של החיסון לקורונה - 90%

חברת התרופות האמריקאית הודיעה כי הניסוי על חיסון נגד נגיף הקורונה הצליח ב-90% מהמקרים, אחרי 43,500 נסיינים • ייתכן כי יקבלו עוד החודש אישור לשימוש חירום מהממשל האמריקאי (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

חברת התרופות האמריקאית 'פייזר' מודיעה היום (ראשון) כי החיסון שפיתחו נגד נגיף הקורונה יעיל ב-90% מהמקרים שנבחנו.

כעת מצפים בפייזר כי הממשל האמריקאי יעניק להם עוד החודש אישור חירום להתחיל לחסן מפני הנגיף. במקביל, הגישו מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA לבחון את החיסון.

בהודעה משותפת של פייזר ו-BioNTech, שותפתה לפיתוח, נמסר כי "זהו יום נפלא למדע ולאנושות". בעקבות ההודעה, זינקה המניה של פייזר.

מדובר בחיסון שנמצא כבר בשלב השלישי של הניסוי הקליני, והוא נוסה עד כה ב-43,500 נבדקים ב-6 מדינות. נכון לעכשיו, 94 משתתפים בניסוי כבר חלו בקורונה.

החלוקה של אלו שחלו בנגיף מתוך מקבלי החיסון, בין קבוצות המחקר והביקורת, מעידה על 90% יעילות של החיסון נגד הנגיף.

הניסוי עדיין נמשך, אך ייתכן כי החיסון כבר יאושר באישור חירום על בסיס הממצאים הראשוניים, מתוך מטרה להתחיל לחסן את האוכלוסייה ולעצור את התפשטות המגיפה.

פייזר יצרה את החיסון BNT162 המכיל חלבונים שונים המוזרקים לגוף, וכך מייצרים נגיף דמה - דבר המביא את הגוף לייצר נוגדנים טבעיים לקורונה, מה שמוריד משמעותית את הסיכוי להידבק בנגיף.

מתוצאות הבדיקה המתפרסמות היום עולה כי קיימת שיעור יעילות של מעל 90% לחיסון בשבעת הימים אחרי קבלת המנה השנייה, וניתן לפתח הגנה מפני הקורונה תוך 28 ימים אחרי קבלת המנה הראשונה.

יו"ר ומנכ"ל פייזר, אלברט בורלה מסר כי "התוצאות הראשונות מהשלב השלישי בניסוי לחיסון נגד קורונה מספקות את הראיות הראשוניות ליכולת של החיסון שלנו למנוע הדבקות בקורונה".

"אנחנו עוקבים אחר אבן הדרך המשמעותית הזו במאמצינו לפיתוח חיסון, בתקופה שבה העולם זקוק לה ביותר כששיעורי ההדבקות מטפסים לשיאים חדשים, בתי החולים קרובים לתפוסה מלאה והכלכלות מתקשות להיפתח מחדש".

הוא הוסיף, "החדשות הנוכחיות מקרבות אותנו בצעד משמעותי לפריצת דרך נחוצה עבור האנשים ברחבי העולם, שתסייע להביא לסופו את משבר הבריאות העולמי הזה. אנחנו מצפים להמשיך ולחלוק נתונים נוספים על יעילות ובטיחות שייאספו מאלפי משתתפים בשבועות הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר