הטלטלה בעולם החסידות; הסוף?

מנסחים הסכם: הסכסוך בחסידות סאדיגורה לקראת סיום?

הצוואה, מכתבי הרבנים, הדיונים בבתי המשפט והטענות לאלימות הפנו את אור הזרקורים לחסידות הרגועה בימים כתיקונם • מעורבות של עסקן מוכר, הביא למשא ומתן ארוך - בדרך לשלום (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: ארי קופרשטוק)

הפילוג בחצר הקודש סאדיגורה, שטלטל את העולם החסידי כולו, עומד לקראת סיום. כך עולה ממידע שהגיע מידי המעורבים בפרטים לידי 'כיכר השבת'.

לבקשתם, ועל מנת שלא לפגוע במאמצי השלום, לא נפרט את הנושאים הטכניים הנידונים, כולל כינויי שמות האדמו"רים, בעלות על בתי המדרשיות וכו'.

הסכם הפשרה, הנמצא בשלב מתקדם מאוד, החל להתגבש הודות לפעילותו של עסקן חסידי מוכר, המשתייך לחסידות מוכרת לה אדמו"ר החבר במועצת גדולי התורה.

אחרי תקופה של ניסיונות כושלים, הצליח העסקן המדובר להושיב את הצדדים, העסקנים מחסידות סאדיגורה בבני ברק ומהחצר בירושלים, מסביב לשולחן המשא ומתן.

המתווך, שאת שמו אנו נמנעים מלפרסם בשלב זה, שכבר תיווך בעבר בסכסוך פנימי בחסידות סאדיגורה, הצליח להביא את העסקנים להבנות ראשוניות ביניהם.

לפי גורם המעורב בפרטים בשיחה עם 'כיכר השבת', ההבנות קרובות מאוד, והצדדים כבר דנו בכל נושאי הליבה ובכל פרטי המחלוקת.

ייתכן, כך נודע ל'כיכר השבת', כי ההסכם ייחתם כבר בימים הקרובים, והשלום והשלווה ישובו לשרור בחצר הקודש סאדיגורה, ולתפארת בית רוז'ין.

כזכור, המחלוקת החלה בעקבות הצוואה שכתב האדמו"ר זצוק"ל, בו הכתיר את בנו החמישי לממשיך דרכו היחידי, וציווה כי כל המוסדות יהיו שייכים אליו.

למרות זאת, בכור האחים החל לנהוג באדמו"רות בעיר ירושלים ואח נוסף בלונדון, כפי הסכם שהושג במהלך ימי השבעה בין האחים האבלים לאימם הרבנים, אשת חבר לאדמו"ר זצוק"ל.

משם, החלו העניינים להידרדר עם מכתבים של רבנים התומכים בצדדים שונים במחלוקת, ועד לדיונים מייגעים בבית משפט בשאלת השליטה בעמותות.

כעת, כך נראה, המחלוקת מאחורינו והשלום והשלווה ישוב לשרור בחסידות סאדיגורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר