מבצע דרמטי

סוכנים ישראלים חיסלו באיראן בכיר ב'אל קאעידה'

בפעולה דרמטית ונועזת, בטהרן הבירה, סוכנים ישראלים רכובים על אופנוע חיסלו את בכיר אל קאעידה אבו מוחמד אל-מסרי, שהיה אחראי לשרשרת פיגועים אסטרטגיים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הטרוריסט הבכיר שחוסל (צילום: רשויות המודיעין בארה"ב)

העיתון ניו יורק טיימס חושף: ישראל חיסלה את מספר 2 בארגון הטרור העולמי אל קאעידה, בפעולה רבת סיכונים בתוככי טהרן בירת איראן.

על פי הדיווח, שנסמך על ארבעה מקורות מודיעיניים בכירים בארה"ב, סוכנים ישראליים רכובים על אופנוע, ירו למוות ב-7 לאוגוסט האחרון בבכיר אל קאעידה עבדאללה אחמד עבדאללה.

בפעולה הדרמטית, שישראל ביצעה לבקשת ארצות הברית, מצאו את מותם גם בתו של הטרוריסט, שהיא אלמנתו של חמזה בן לאדן, בנו של אוסאמה מנהיג הארגון לשעבר.

זירת החיסול של בן לאדן. ארכיון

עוד דווח, כי המחבל שחוסל, הידוע גם בכינויו אבו מוחמד אל-מסרי, היה תחת מעקב מדוקדק של גופי המודיעין האמריקניים לאורך שנים ארוכות, מאז תכנן את הפיגועים בשגרירויות ארצות הברית בטנזניה ובקניה בשנת 1998.

ההתנקשות בחייו בוצעה בדיוק ביום השנה לחלק מהפיגועים הגדולים הללו, בהם נרצחו 223 בני אדם ונפצעו כ4,000 - בהם שגרירת ארה"ב בטנזניה.

גם לישראל היה איתו חשבון ארוך, בשל מתקפת הטרור בשנת 2002 על בית המלון פרדייז בקניה, בה נרצחו שלושה ישראלים ו-13 קנייתים, כמו גם בשל כוונתו לחטוף מטוס ישראלי.

יצוין, כי אל-קאעידה לא פרסם הודעה המאשרת את חיסולו של אל-מסרי, ואיראן מצידה הוציאה היום הודעת הכחשה מוחלטת לדיווח הדרמטי של הניו יורק טיימס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר