מעצרו הוארך

הרב החשוד שפגע בילדים חושש מנקמה

מעצרו של הרב החשוד שתקף ילדים הוארך בשבוע. שמו נאסר לפרסום והדיונים בעניינו ייערכו בדלתיים סגורות, לאחר שהשופטת שוכנעה כי קיים חשש לפגיעה פיזית במשפחתו בת 16 הנפשות (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בבית משפט השלום בראשון לציון הוארך הערב (מוצ"ש) מעצרו של הרב מאזור השפלה החשוד כי פגע באופן חמור בקטינים.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בערב שבת נעצר הרב, בן 39 ואב ל-14 ילדים, בחשד כי ביצע לאורך זמן מעשים חמורים בכמה מתלמידיו הנערים.

תחילה הפרשה נוהלה באחד מבתי הדין הרבניים, כאשר אנשים מקהילה מוכרת בעירו של הרב התלוננו בפני הדיינים כי הוא פגע בילדיהם, אך ביום שישי האחרון פרץ עימות פיזי בין המתלוננים לבין חסידי הרב, ובשל כך הוזעקו כוחות משטרה כדי להפריד בין הניצים.

בירור פרטי התגרה, על ידי חוקרי המשטרה, חשף לפניהם לראשונה את הרקע ל'דין תורה': החשד למעשים החמורים מצד הרב. בעקבות כך, כמה שעות לאחר מכן הגישו שני קטינים תלונה מסודרת במשטרה, כשהם מפרטים כיצד לטענתם הוא פגע בהם באופן קשה ביותר.

תלונות אלו הובילו למעצרו של הרב, והערב ביקשה המשטרה, משופטת ביהמ"ש השלום רבקה גלט, להאריך את מעצרו ב-13 ימים נוספים.

פרקליטו של החשוד, עו"ד אברהם ג'אן, שהתנגד לכך, אמר במהלך הדיון כי "ללקוח שלי אין אינטרס שהדברים יוצאו מפרופורציה", וגילה כי "יש חשש לפגיעה פיזית בחשוד עצמו ובבני משפחתו וזה לאור הקטטה האלימה שאירעה".

השופטת, ששמעה את טענותיו כמו גם את טענות נציג המשטרה רס"ב ניר ששון, אמרה: "מדובר בחקירה המצויה אך בתחילתה, וכבר כעת ניתן להתרשם כי קיימת רגישות רבה, הן מבחינת העובדה שהמתלוננים הם בחלקם הגדול קטינים והן מבחינת מהותו של החשוד: משמש כרב, נטול כל עבר פלילי ובעל משפחה ברוכת ילדים".

"בנסיבות הללו, אני מורה על צו איסור פרסום לשמו של החשוד, אך הוראה זו נכונה לשלב הנוכחי", פסקה השופטת גלט, כשבמקביל היא קובעת כי "קיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות".

"בהחלט יתכן כי עם התפתחות החקירה ושינוי נקודת האיזון שבין זכות הציבור לדעת ובין זכויות החשוד, יהא מקום להורות על פרסום פרטי החקירה ו/או שמו של החשוד", סייגה השופטת.

בהמשך הגיעו הצדדים להסכמה לפיה המעצר יוארך בשבוע, ולאחר מועד זה יתקיים דיון בבית המשפט בשאלה האם נדרשת הארכת מעצר נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר