"יכול להיות מקסים"

ברק אובמה חושף 'מה הוא חושב על ביבי?'

השבוע יחצא ספרו של ברק אובמה, נשיא ארה"ב לשעבר, בו הוא מתייחס בהרחבה ליחסיו העכורים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותו הוא מתאר כ"חכם וכריזמטי" (אקטואליה)

אובמה ונתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

"חכם, ממזרי וכריזמטי", כך מתאר ברק אובמה, נשיא ארצות-הברית לשעבר, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, איתו היו לו יחסים מתוחים.

בספרו החדש של אובמה, "ארץ מובטחת", שצפוי לצאת ביום שלישי השבוע, מקדיש הנשיא לשעבר התייחסות נרחבת ליחסיו עם נתניהו, ותדמיתו הבעייתית בעיני הימין.

לפי הדיווח של ציפי שמילוביץ ואיתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות', אובמה כותב על נתניהו כי הוא "יכול להיות מקסים או לפחות להיראות כזה כשזה מועיל לו".

"נתניהו רואה עצמו כשומר הראשי של העם היהודי כנגד פורענות, ובכך הוא מצדיק כמעט כל פעולה שתשמור אותו בשלטון", מתאר אובמה.

אובמה, שב וטוען בספרו כי מאחר וישראל היא "הצד החזק" בסכסוך עם הפלסטינים, הרי שהיה סביר לבקש שהיא זו שתנקוט בצעד הראשון והמשמעותי, של הקפאת התנחלויות. אובמה, כותב כי "כצפוי, תגובתו של נתניהו הייתה שלילית מאוד, ובעקבותיה הוא ניהל מאמץ מתוזמר נגד הממשל שלי מצד בני בריתו בוושינגטון".

נשיא ארה"ב לשעבר מוסיף וכותב כי בבחירות ב-2008 קיבל 70 אחוז מקולות היהודים, "אך מבחינת חברי דירקטוריון רבים של ארגון איפא"ק, נשארתי חשוד", וטוען כי היה נגדו "מסע לחשים" שהציג אותו כעוין לישראל.

"סגן היועץ לביטחון לאומי שלי, בן רודס, אמר לי כי התקפות נגדי היו תוצאה של היותי גבר שחור עם שם אמצעי מוסלמי, ולא על סמך העמדות המדיניות שלי", הוא כותב.

הוא גם מכחיש בספרו את הדיווח ב-2010 כי נטש פגישה מתוחה עם נתניהו בבית הלבן, וטוען כי הפגישה התארכה והיתה לו התחייבות אחרת, ונתניוה עצמו הציע "להשהות" את הפגישה ו"שמח לחכות" לו. כשחזר, הפגישה המשיכה ב"לבביות", אך למחרת הופתע לראות את הדיווחים שהשפיל את נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר