אשמת מזג האוויר

בצה"ל מעריכים: השיגור מעזה - טעות; נגרם מברק או גשם

במערכת הביטחון - כמו גם בעזה - מייחסים את שיגורי הטילים אמש לעבר ערי המרכז לתקלה שנוצרה בשל סופות הברקים ומזג האוויר הסוער, זאת למרות העובדה שרגע היציאה תועד באופן מדויק (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שיגור הטילים, לפנות בוקר (הצילום מרצועת עזה)

שיגורי הרקטות מעזה: כפי שאירע בעבר, בעזה ובמערכת הביטחון אוחזים באותה הערכה, כי לא מדובר בירי מכוון אלא בתקלה שנגרמה בשל מזג האוויר הסוער.

כזכור, לפני כשנתיים דרשו המצרים מחמאס להוציא משימוש כמה מאות רקטות שמנגנון ההפעלה שלהן מורכב בין היתר מפלסטיק, מחשש כי לכן הן נורו בחלק מהמקרים לעבר ישראל בעקבות סופות ברקים.

לפנות בוקר (ראשון) השיגור הראשון בוצע במקביל לסופת ברקים חזקה שהיכתה גם בצפון רצועת עזה. השיגור השני אירע, כך לפי עיתונאים מקומיים, בעת שסערת הברקים גברה, ומכאן ההשערה שמדובר בתקלה.

יצוין, כי באחד החורפים הקודמים ניצלו ארגוני הטרור את הברקים כדי לירות במקביל אליהם, ולהפריח לאחר מכן את הטענה שהיתה זו תקלה.

השיגור, מזווית נוספת (צילום עזתי)

הפעם ישנה גם עובדה הסותרת לכאורה אפשרות זו: תיעוד רגעי יציאת הטילים שצולם עזה, המעלה חשד כי הדבר היה מתוכנן מראש כך שהיתה היערכות מוקדמת לצילום מדויק.

כך או כך, נכון לעכשיו ישראל בוחרת להסתפק בתגובה הצבאית הרפה של תקיפת צה"ל מספר עמדות תצפית של חמאס, בשל ההערכה המדוברת כי היתה זו טעות.

כאמור, גם מקור בארגוני הטרור ברצועת עזה טוען, בשיחה לעיתון 'אל קודס', כי ירי הטילים נגרם רק בשל מזג האוויר הסוער. ההסבר, לדבריו, הם מי גשמים שחלחלו לעמדה בה היו הרקטות המוכנות לשיגור.

"הפלגים לא מעוניינים בהסלמה", הוא הוסיף - כשברקע ישנם את המגעים שישראל מקיימת לאחרונה עם קטאר במטרה לסכם על מתווה להעברה חודשית קבועה של הכסף הקטארי לרצועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר