ביציאה מהכותל

חרדי שנעצר בגלל מסכה הוכה בתוך הניידת - עד שהתעלף

לא כך חשב צעיר חרדי שתתגלגל תפילת ההודיה שלו בכותל על לידת בנו: בדרכו חזור, לא עטה מסכה והזדהה, וכשנעצר ספג מכות בניידת עד שהתעלף. אחותו נדחפה, כשהיא צועקת "אני בהיריון" (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד המקומם (באדיבות איתמר קירשבוים)

אברך צעיר, שנעצר אמש (מוצ"ש) משום שסירב להזדהות בעת שעוכב על אי עטיית מסכה, ספג מכות גם לאחר מעצרו, בעת שכבר היה בתוך ניידת המשטרה.

האירוע המקומם, שתיעודו מתפרסם כעת לראשונה ב'כיכר השבת', החל לפנות בוקר, בשעה 00:30 לערך, כאשר הצעיר החרדי שב מהכותל המערבי, אליו הגיע כדי לשאת תפילה הודיה על לידת בנו לפני יומיים.

לדברי קרוביו, סמוך ל'שער האשפות' בירושלים, פנה האברך מיוזמתו לשוטרים שהיו באזור, ובירר בתמימות אם חייב לעטות מסכה למרות שהינו רוכב יחיד על אופניו החשמליים.

בתגובה, השוטר ששמע את השאלה הוציא את מפתח מנעול האופניים ממקומו כדי שלא יוכל לנסוע, "ומשם הכל החל להתגלגל", כפי שמתאר ל'כיכר השבת' עד ראיה לנעשה.

"האברך סירב להזדהות", הוא מספר, "אבל היה מוכן להגיע עם השוטרים לתחנת המשטרה בתנאי שהם לא יגעו בו, והוא צעק את זה כל הזמן".

רגע הסטירה, בתוך הניידת

בשלב זה, כפי שנצפה בתיעוד, הוא הועלה בכוח לניידת, תוך שהוא מנסה להתנגד, כשברקע בני משפחתו ועוברים ושבים מתחננים בפני השוטרים שירחמו עליו.

השיא, כך נראה, התרחש כאשר שוטר בחר להלום בפניו של הצעיר החרדי, למרות שכבר היה עצור בתוך הניידת, ולאחר מספר רגעים של הבעת התנגדות מצידו, ראשו נשמט מחוץ לניידת והוא נראה מתעלף.

תוך כדי המהומה, נדחפו המתקהלים על ידי שוטרים אחרים שניסו למנוע מהם לראות מקרוב את המתחולל. אחת מהם היתה אחותו של העצור, שזעקה לעברם שוב ושוב "אני בהיריון", כדי שלא יפגעו בה.

מדוברות המשטרה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מצער שבמקום לגנות את האלימות החמורה שהופנתה כלפי שוטרים, יש מי שמנסה לתת לה הצדקה ולגיטימציה ולצייר חשוד בפלילים כקורבן".

שוטר פצוע (צילום: דוברות המשטרה)

"בניגוד מוחלט לנטען, החשוד העלה את חשדם של השוטרים שביקשו ממנו לעצור עת שרכב על אופניו, ובשלב זה הוא בחר להימלט מהם תוך רכיבה פרועה בעיר העתיקה, דבר שהעלה משמעותית את חשדם כלפיו. לאחר שלבסוף עוכב ע"י צוות שוטרים בשער האשפות, המשיך החשוד בהתנהגותו הפסולה, סירב להזדהות בפני השוטרים, ובשלב מסוים כשהתנגד גם לעיכוב ולמעצר, החל לתקוף את השוטרים תוך שהוא נושך שניים מהם בחוזקה בידיהם וגורם להם לפציעות, שבעקבותיהן פונו לקבלת טיפול רפואי".

"החשוד נעצר לחקירה בחשד לתקיפת שוטרים וגרימת חבלה, והובא בפני שופט - ששיחרר אותו בתנאים מגבילים", הדגישו במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר