הפילוג בסאטמר בני ברק

בתי דין נגד אנשי הרב מייזליש: משתמטים, יועצים אחיתופל

אחרי הפנייה לערכאות, בתי הדין של הרב לנדא ושל הרב קרליץ יוצאים במכתבים חריפים נגד אנשיו של הרב מייזליש, נגדם נפסק כי אסור להם להיכנס למוסדות החינוך של סאטמר בבני ברק (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרב מייזליש (צילום: דוד כהן)

המחלוקת בחסידות סאטמר בבני ברק: כשבועיים לאחר המכתב ששיגר עו"ד יואב ללום נגד אנשי הנהלת מוסדות סאטמר בבני ברק, ותקופה קצרה לאחר הדברים החריפים שנשא האדמו"ר (מהר"א) נגד הגרח"צ מייזליש, בתי הדין פוסקים נגד אנשי הרב מייזליש.

בצו המניעה שהוצא ע"י בית דין צדק בני ברק בנשיאות הגאון רבי ניסים קרליץ ובראשות הגר"ש רוזנברג נכתב: "באו בפנינו באי כוחם של הנהלת קהילת סאטמר בבני ברק, אודות הסכסוך בשכונתם ובמוסדותיהם עם הרה"ג רבי חיים צבי מייזליש, בטענה כי הוא או אנשים מטעמו פועלים באלימות ופוגעים באפשרות השימוש של הקהילה במוסדותיה".

"כמו"כ הובא לפנינו מכתב עו"ד ובו איומים במסירות משפילות נגד המוסדות, שאם יבוצעו יגרמו להרס מוחלט של החינוך במקום, ואשר על כן ניתן בזאת צו מניעה באופן זמני כדלהלן:

א. אסור לשום אדם לפעול באופן המזיק למוסדות.

ב. אסור לאנשי הרב מייזליש להכנס למוסדות החינוך, כולל ת"ת, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, ובית הספר לבנות, וזאת בין בשעות הלימוד ובין לאחר מכן, ובכלל זה גם לבית המדרש 'עטרת זקנים' שנמצא בשטח הת"ת.

ג. חל איסור לבצע שום שינוי בניה בבית המדרש הגדול בשכונה, וכי על הצדדים להודיע תוך שבועיים על זהות האדם דרכו יתבררו הדברים בבית הדין.

צו המניעה

במכתב נוסף מטעם בית הדין של הרב לנדא, שיצא כמה ימים לפני המכתב הקודם, יוצאים דייני בית הדין בחריפות נגד אנשי הרב מייזליש וכותבים כי בשל העובדה כי בית הדין פנה אליהם בשלשה מכתבים בבקשה שיודיעו על בחירתם להתדיין בבית הדין, ולאחר שהשיבו בדברים שאינם רלוונטיים לשאלת בית הדין, אשר על כן "הננו לקבוע ולהודיע לקהל הקדוש בקהילת סאטמר כי אנשי הרב מייזליש משתמטים מהדין שלא כדרך התורה, וכי דינם כמשתמטים מן הדין לכל דבר, ויחד עמם יועציהם עצות אחיתופל".

אלימות בסאטמר בבני ברק (צילום: באדיבות המצלם)

יצויין כי לאחר המכתב החריף וצו המניעה, יצאו חברי הוועד העליון בסאטמר בסוף השבוע בקריאה משותפת לרבי חיים צבי מייזליש על מנת שיועיל להגיע ולהתדיין בבית הדין בנושא הסכסוך.

חברי הוועד כותבים אליו "בבקשה דחופה ובדרישה נמרצת בשם רבבות אלפי אנשי שלומינו החוסים על דגל קהלתינו הק' די בכל אתר ואתר, אנא ואנא למען כבוד ה' ותורתו הק', ולמען כבוד קהלתינו הק' ומייסדי' רבותינו הקדושים נבג"מ ויבלחט"א כבוד קדושת מרן רבינו שליט"א, להזדרז בכל אופן ולהודיע זהות הנברר מטעמו לבי"ד יפה באופן זבל"א המרוצה לב' הצדדים".

המכתב של חברי ועד העליון

בתגובה לשרשרת המכתבים אומר גורם המעורב בסכסוך כי לאחר שהנהלת עמותת 'עצי חיים' בגיבוי של יחידים מקרב חברי הוועד העליון פנו שוב ושוב לערכאות והפסידו פעם אחר פעם, תוך שהם מנסים לסגור את בית המדרש באמצעות המשטרה ובית המשפט, החליטו לשוב להטריד את אנשי הקהילה במכתבים שונים ומגמתיים מטעם בית הדין, כלשונם.

עוד מציין הגורם כי המכתבים מטעם בית הדין נמסרו לאנשים פרטיים ולא לראש הישיבה הגרח"צ מייזליש, כאשר בנוסף הוא מעולם לא קיבל שום הזמנה להתייצב לדין תורה, וכי הטענה של בית הדין משוללת כל יסוד, משום שבמענה למכתבים ביקשו הנתבעים מבית הדין לדעת מי הם התובעים, כפי שמקובל בכל דין תורה, וכי עד לרגע זה לא הקבלה תשובה, ואשר על כן הם אינם מחוייבים לפעול לפי הבקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר