הקרב ב'אגודה'

פארסה: ליצמן חוזר לתפקידו כשר בממשלה

לאחר שהכריז כי לעולם לא יחזור לתפקיד שר בממשלת ישראל, יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ יעקב ליצמן, הודיע הערב לרה"מ נתניהו כי כן ישוב לשולחן הממשלה, כדי לכהן כשר השיכון (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יעקב ליצמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחודש שעבר הוא התלונן שחבריו לסיעה צוחקים עליו ולא לוקחים את התפטרותו ברצינות, הוא הצהיר כי לא יחזור לעולם לתפקיד שר בממשלה, אך הערב (שני) יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ יעקב ליצמן, הודיע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יחזור לתפקידו כשר השיכון.

בהודעה שנמסר מטעמו נמסר: "בתום דיון שנערך אצל רה”מ בנימין נתניהו, סוכם על חזרתו של ח”כ יעקב ליצמן יו”ר יהדות התורה לתפקיד שר הבינוי והשיכון".

מקורבי ליצמן אומירם ל'כיכר השבת': "היו מספר מועמדים לתפקיד, בהם גם מישהו אחר מש"ס, אבל עם כולם היו בעיות. נתניהו הוא זה שביקש ממנו לחזור, כי 'האווירה השתנתה'. נתניהו הבטיח לליצמן שיתוף פעולה, והיום בצהריים האדמו"ר אישר".

בשבוע האחרון הפעילו בכירי 'אגודת ישראל' לחצים על ליצמן שלא ימנה גורם חיצוני לתפקיד הבכיר, בצל משבר הדיור במגזר החרדי. כאמור, הערב ליצמן הודיע על כניסתו המחודשת למשרד השיכון.

סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר, שלחצו על ליצמן לא להפקיד את המשרד בידי גורם חציוני, אמרו לאחר הודעת ליצמן: "אנו מברכים על מינויו של איש אגודת ישראל ח"כ הרב יעקב ליצמן שימונה מחדש לתפקיד שר השיכון. אנו שמחים כי נושא הדיור יקבל את המקום הראוי לנוכח מצוקת הדיור. הצלחה במשרד השיכון היא הצלחת היהדות החרדית".

רק בחודש שעבר הצהיר ליצמן כי לא יחזור לעולם לתפקיד שר בממשלה. בראיון ל'ישראל היום' הוא התלונן על חבירו לסיעה שלועגים על התפטרותו: "לא לוקחים אותי ברצינות גם עכשיו כשהתפטרתי. אני שומע אפילו שמדברים על חברים שלי במפלגה שלא לוקחים אותי ברצינות, שצוחקים ממני, שאומרים שזה זמני, שאני אחזור. בסדר, שיגידו".

ליצמן הוסיף: "אפשר לעבוד טוב מאוד גם מעמדת חבר הכנסת. בכלל, להיות שר זה משהו שקיבל אישור חד־פעמי מהרבנים. זה בדיעבד, וזה נגמר. לא אהיה שר יותר. הלכתי, וזה נגמר".

כזכור, ליצמן התפטר מתפקידו בממשלה בטענה כי יש רדיפת דת בהחלטות קבינט הקורונה: "בעקבות החלטת הקבינט לאמץ את המלצת פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו להטיל סגר מלא בחגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר