בעקבות הסיכום בקבינט

נתניהו הסביר את הסגרים שבדרך: 'צריכים להוריד תחלואה'

ראש הממשלה נתניהו מסר הצהרה מיוחדת, בה בין היתר הציג את החלטות קבינט הקורונה, הכוללות לצד הרחבת מערכת החינוך גם סגרים בערים אדומות וכתומות, וניסה להסביר את המניע • צפו (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
דבריו המלאים של נתניהו, הערב (צילום: לע"מ. תמונה, ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר כעת (שני) הצהרה מיוחדת, בה הוא מציג את כל החלטות קבינט הקורונה שסיים את דיוניו הארוכים לפני זמן קצר.

כזכור, הוחלט כי כיתות ה-ו ייפתחו ביום שלישי הבא ביישובים הירוקים והצהובים לקורונה, מרכזי ה''ביג' ייפתחו מיידית בערים הירוקות, אך יוטל סגר לילי בערים הכתומות וסגר כולל בערים האדומות.

"בטוח שמעתם את החדשות המצוינות של חברת מודרנה", פתח נתניהו בחלק החיובי. "ישראל תהיה אחת המדינות הראשונות שתקבל את החיסונים הללו".

רה"מ נתניהו הוסיף וחשף, בהקשר זה של החיסונים מפני הנגיף: "שוחחתי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על האפשרות לרכוש את החיסון ספוטניק 5".

"אך מקדם ההדבקה עולה", התריע ראש הממשלה. "ואנחנו מוכרחים להוריד אותו חזרה. אסור שנפעל בחיפזון. אם נהיה פזיזים, אנו עלולים להגיע למצב שיפגע גם בבריאות וגם בכלכלה".

לדבריו, "צריכים עוד צעדים להוריד את התחלואה. ואם נראה עלייה בתחלואה, כל סעיף בהקלות עלול להתבטל".

קנס למנהל ת"ת. ארכיון (צילום: עינת אמיר, דוברות מועצת גבעת זאב)

במענה לשאלה אם הוא רואה את מימוש העלאת הקנסות, השיב נתניהו: "כן. זו תהיה משימה קשה בכנסת, אבל אני בטוח שנצליח להעביר אותה כי זה חיוני".

"זה גליצ'ים בבירוקרטיה", כינה ראש הממשלה את המחדל המשפטי שלא יאפשר לממש את הקנסות, "אני נחוש להעביר את הקנסות האלו. זה קשה, אבל אעשה את המאמץ".

בהמשך התייחס נתניהו לביקורת הקשה שמתחה עליו אתמול המשנה ליועמ"ש הפורשת, דינה זילבר, ואמר: "זה גילה אופי וניחוח פוליטי, וזה לא בסדר. יש בלבול בבכורה בין הדרג הפוליטי לבין הדרג המקצועי. צריך שיהיה איזון, אבל לא שהפקידות תהיה אדון על כל הארץ. בדמוקרטיה, מי שקובע את המדיניות זו רק הממשלה".

ולסיום, באשר לתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב, הודיע ראש הממשלה: "בזמן הקרוב ביותר אשוחח עם ג'ו ביידן, שאמור להתמנות להיות הנשיא הבא".

צפו בהצהרה

(צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר