אש בסיעה החסידית

מתקפה פנימית: "פרוש עושה באגודה ככל העולה על רוחו"

חזרתו של ליצמן למשרד השיכון, מביאה גורמים בסיעה החסידית להגיב לראשונה ל"קמפיין נגד ליצמן", שהוביל, לטענתם, מאיר פרוש, אותו הם מאשימים בחריפות כי "עושה באגודה ונכסיה כרצונו" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליצמן ופרוש. ארכיון (צילום: אוליבייה פיטוסי והדס פרוש, פלאש 90)

פרסום ראשון: גורמים בסיעה המרכזית מגיבים הערב (שני) לראשונה, ב'כיכר השבת', למה שהם מגדירים "קמפיין נגד ליצמן" ויוצאים במתקפה חריפה נגד סגן שר החינוך מאיר פרוש, שדרש יחד עם ח"כ ישראל אייכלר, לקיים דיון בסיעה על זהות שר השיכון הבא - במקומו של יעקב ליצמן, ומאשימים אותו כי "הוא למד במשך השנים לעשות באגודה ונכסיה ככל העולה על רוחו".

אם חזרתו של ח"כ יעקב ליצמן, לתפקיד שר הבינוי והשיכון היתה אמורה לסתום את הגולל על המאבק הפנימי שהתפתח בימים האחרונים בסיעת "אגודת ישראל", סביב זהות שר השיכון האב, מאז הודיע יצחק כהן מש"ס, על התפטרותו מהתפקיד - כחודש לאחר שמונה, מסתבר שהסיעה החסידית במצב רתיחה.

חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר דרשו בימים האחרונים מליצמן לקיים דיון בסיעת "אגודת ישראל" באשר לזהות שר השיכון הבא, בניסיון למנוע את מינויים של אנשים מבחוץ. חלקם, אף נכנסו חזיתית בליצמן, על כך שהוא "מקבל החלטות לבד", כלשונם.

יש מי שיראה במינוי של ליצמן לשר כמיני ניצחון עבורם, לפי שהניסיונות להנחית שוב אדם מחוץ לסיעה, כאשר דובר גם על יאיר פינס הסרוג, עלו בתוהו, אך יהיה מי שיראה בחזרתו של ליצמן לתפקיד, ככישלון של מי שקיווה להשתלט על התפקיד.

אך אם עד כה, בסביבתו של ליצמן כמו גם בסיעה המרכזית, מילאו פיהם מים סביב המתקפות הפנימיות, הרי שלא עוד. הערב, גורמים בסיעה המרכזית של 'אגודת ישראל', המייצגת את חסידות גור, משיבים אש לראשונה ועולים להתקפה חזיתית נגד סגן שר החינוך מאיר פרוש.

בשיחה בלעדית עם 'כיכר השבת', אומרים הגורמים בסיעה המרכזית כי מדובר בקמפיין שהוביל פרוש נגד ליצמן, בדרישה לקיום דיון פנימי באגודת ישראל לגבי מינוי שר שיכון חדש במקומו של ליצמן.

בתגובתם החריפה, הם משגרים חיצים לכיוונו של פרוש ואומרים כי "אנו עדיין מחכים לפרוש, לדיון הפנימי באגודה בנושא החינוך העצמאי ומכירתו לדגל, וכן מחכים לקיום דיון פנימי באגודה לגבי ההסכם שעשה במחתרת בענין ראשות העיר אלעד-תמורת בית שמש. ואלו רק דוגמאות קטנות".

"יש דרישות", הם מאשימים בחריפות, "שפרוש יודע לדרוש אותן רק מאחרים בעוד הוא למד במשך השנים לעשות באגודה ונכסיה ככל העולה על רוחו".

בלשכתו של מאיר פרוש בחרו שלא להגיב על הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר