בניגוד לדיווחים

גנץ מציב תנאים להסכמתו למינוי איציק כהן כשר

השר גנץ מעביר מסר ברור ליו"ר ש"ס דרעי: תקבל את מבוקשך - מינוי איציק כהן לשר על חשבון מכסת 'כחול לבן' - רק אם יתממש רצוני למינויים של בכירים אליהם נתניהו מסרב (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

הדיווחים על כוונתו של יו"ר מפלגת כחול לבן השר בני גנץ להיענות לבקשת יו"ר ש"ס השר דרעי, ולמנות את ח"כ איציק כהן (ש"ס) כשר על מכסת מפלגתו, היו כך מתברר מוקדמים מדי.

בהודעה שהוציאה לשכתו של גנץ לפני זמן קצר נכתב, כי בפנייה שהגיעה אליו בעניין, הוא הבהיר: "נהיה נכונים לדון במינויים, רק במסגרת הסדר מינויים כולל, ולא כטלאי על טלאי בנושאים כה קריטיים".

אנשי כחול לבן הוסיפו: "לא נאשר כל מינוי פרטני - שאינו חלק מהבטחת הסדר מינויים כולל, שיבטיח התנהלות תקינה".

ח"כ יצחק כהן (צילום: Flash90)

בכך גנץ למעשה מעביר מסר ברור לדרעי: תקבל את מבוקשך - אם תיתן לי את מבוקשי; כאשר תפעל למינויים בממשלה ולקיום התחייבויותיו של נתניהו אלי, אסכים למינוי שר מש"ס על חשבון 'כחול לבן'.

מדובר במספר מינויים של בכירים, בהם מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, החשב הכללי באוצר, מנכ"ל משרד המשפטים ופרקליט המדינה.

יצוין, כי הרקע לאי האמון בין לשכות שר הביטחון ושר הפנים טמון גם בריאיון שהעניק אריה דרעי ל'כיכר השבת', בו טען כי לא התחייב בפני גנץ על קיום הרוטציה על ראשות הממשלה בינו לבין נתניהו.

דרעי וגנץ בגרסאות סותרות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, הרצון במינוי כהן לשר, בנוסף להיותו שר בלי תיק (במשרד האוצר), בא לאחר התפטרותו ממשרד השיכון, לקראת חזרתו של ליצמן לתפקיד השר, עליה נודע אמש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר