הסערה בחסידות

הודעה רשמית וחריפה בגור: הגיעו כמעט עד הקודש פנימה

אחרי האלימות בבית המדרש הגדול של חסידות גור, הערב הודעה רשמית: "מנצלים את העדינות שלנו, אנשים שעשו צעד שפוגע בציפור הנפש יכולים להסתובב בשקט" (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: צילום: David Cohen/Flash90)

הרב יצחק מאיר טאומן, משפיע בחסידות גור ומקורב לאדמו"רי החצר, בהודעה רשמית הערב (שלישי) בעקבות האלימות אמש בבית המדרש.

בהקלטה ששוגרה לחסידים, הוא טוען כי אדם השייך לפורשים התיז גז מדמיע בבית המדרש, וכמעט שהצליח להגיע עד לחדר של האדמו"ר מגור.

"לאנשי שלומינו היקרים, מדבר איצ'ה מאיר טאומן אתמול קרה דבר חמור מאוד שצריך לזעזע את כולנו".

"אדם הידוע כגברא אלימא שעזב את דרך רבותינו והתחבר לקבוצת הממורמרים, הגיע לבית מדרש לשם פרובוקציה וניסה להיכנס לקודש פנימה כשבכיס שלו מיכל גז מדמיע ואף התיז על מתפללי בית המדרש שנזקקו בעקבות כך לטיפול רפואי".

"הבית מדרש נאלץ להזעיק את האבטחה שיוציאו אותו וגם אז הוא לא נרגע, התיז גז וזרע בהלה במקום שבו חסידים באים לשפוך לב ולהיזכר לטובה. בקושי הצליחו המאבטחים למנוע חלילה את מה שהוא זמם".

"שומו שמים, איך יתכן דבר כזה? מנצלים את העדינות שלנו, אנשים שעשו צעד שפוגע בציפור הנפש שלנו יכולים להסתובב בתוכנו בשקט ובבטחה ועוד לשקר ולהשמיץ שרודפים אותם, והפעם חצו קו אדום שהגיעו כמעט עד הקודש פנימה, התפרצו בכוח ומי יודע מה היה יכול לקרות".

"זה דבר שחייב לזעזע כל אחד, שנבין מה מדברים אתנו, ואולי כל זה קרה כדי שאם יש אנשים בתוכנו שעדיין לא מבינים על מה נטושה המערכה יתעוררו כעת ויבינו עד כמה צריך להתרחק מכל שיג ושיח עם אנשים שכאלו".

צפו בתגובת הפצוע (צילום: באדיבות המצלם)

בתגובה לטענות מצד חסידות גור, נמסר בתגובה מהמותקף כי הוא נכנס כהרגלו מדי חודש לרבי מגור לשוחח על מצב ביתו המונשמת מזה שנים, והוא אינו נמנה על קהילת הפורשים.

עוד הוא טוען כי הוא הותקף באלימות קשה בבית המדרש. על ידי 30 אברכים מכיוון שנחשד כמשתייך לפורשים. וחולץ לבית החולים על ידי כוחות משטרה ומד"א.

לדבריו, איש לא הותקף בגז מדמיע. ההיפך הוא הנכון. הגז הוצא מכיסו של המותקף על ידי התוקפים כשרוקנו את כיסיו והחרימו את כל תכולתם שנשארה עדיין בידיהם. כפי שנראה מהתמונות מחוץ לבית המדרש, איש לא נזקק לטיפול רפואי, וכוח מד"א פינה נפגע אחד ויחיד מהזירה שהותקף קשות.

לסיום, המותקף פונה להנהלת בית המדרש דגור "לחדול מהמשך פרסום שקרים וקריאה להסתה, ואנא לפעול בהקדם לפרסום תיעוד המצלמות מפנים בית המדרש מזמן האירוע (שמשום מה מתמהמה), לברר את האמת ולהשכין שקט ושלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר