אחרי קרב הגרסאות

התיעוד שיזעזע את גור: ריסוס גז מדמיע ליד חדר האדמו"ר

חסידות גור סוערת מאז יום שני, בעקבות ריסוס גז מדמיע ליד חדרו של האדמו"ר, בזמן קבלת קהל. בתגובה לטענות החשוד, מתפרסם וידאו ממצלמות האבטחה, עם התיעוד המזעזע • צפו (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות אבטחה)

תיעוד בלעדי ממצלמות האבטחה בבית המדרש הגדול של חסידות גור בירושלים שהגיע היום (שישי) לידי 'כיכר השבת' - מוכיח: כך ריססו גז מדמיע על חסידים ליד חדרו של האדמו"ר מגור.

סיפור המעשה כבר זעזע את רבבות חסידי גור בפרט ועשרות אלפי חסידים ויהודים בכלל. אלא שבעל המעשה טען שלא היו דברים מעולם - אולם כעת, הסרטון מוכיח: אכן ריססו גז מדמיע ליד חדרו של האדמו"ר מגור.

זה התחיל ביום שני בשעות אחר הצהריים, אז הגיע עקיבא גרינצייג לבית המדרש, כדי להיכנס לחדרו של האדמו"ר. מספר חסידים נגשו אליו וביקשו ממנו לצאת, אחרי שנטען כי הוא אינו חלק מהחסידות ועבר לקהילת הפורשים בראשות הגר"ש אלתר.

עדי ראייה שהיו במקום סיפרו באותו ערב ל'כיכר השבת' כי הם ניסו למנוע ממנו להיכנס לאדמו"ר, אחרי שגילו כי יש עליו מצלמת גוף ובכיסו גז מדמיע.

בתגובה, שלף גרינצייג לטענתם את הגז המדמיע, ריסס לכיוון החסידים וכל זאת כשהוא נמצא מטרים ספורים מחדרו של האדמו"ר. המאבטחים הוזעקו, והוציאו אותו. תוך כדי פינויו, לטענת עדי הראייה, נדחף על ידי המאבטחים ונפצע.

גרינצייג עצמו תיאר גירסה אחרת בהודעה ששיגר, בו טען כך: "מעולם לא תקפתי איש. להיפך! עמדתי בתור כמו כולם בשביל ייעוץ רפואי, עד שהגיעו אותם בריונים אינשי דלא מעלי הפילו אותי והכו אותי קשות על חשדות שווא. חטפתי שברים ומכות בכל גופי".

"כחלק מהאלימות רוקנו את כיסיי, והם הוציאו משם גז מדמיע שאני נושא איתי מזה שנים לאחר שהותקפתי בידי ערבים בעיר העתיקה. גם העלילו עלילת שווא שניסיתי לפגוע בגז במישהו".

גרינצייג אף פנה בדרישה להנהלת בית המדרש לפרסם את התיעוד. היום כאמור, מתפרסם הוידאו בו הוא נראה תחילה כשהחסידים מבקשים ממנו לעזוב את המקום, ובהמשך נראה גרינצייג כשהוא בריא ושלם, רץ אחרי החסידים, תוך שהוא מרסס עליהם גז מדמיע, והכל במרחק נגיעה מדלת הכניסה לחדרו של האדמו"ר.

בתגובה מסר עקיבא גרינצייג: "ארבעה ימים שלמים לקח להנהלת בית המדרש לחתוך, לעוות ולערוך את הסרטונים מהתקרית בצורה מגמתית. פרסום הדברים בצורתם הנוכחית גובל בהוצאת דיבה והוא יטופל באמצעים משפטיים באמצעות תלונה על תקיפה הוצאת דיבה והסתה לאלימות. אני חוזר ומבקש את פרסום התצלומים המלאים".

"בשום שלב לא נפגע שום אדם ממני. כפי שפורסם בהקלטה, לא באתי לתקוף איש, להיפך, ניסיתי להתגונן לבדי מול תוקפים רבים. הגז שאני נושא איתי תמיד מאז שהותקפתי בעיר העתיקה, שימש אותי להתגוננות בלבד. ובנסיון לגרום לתקיפה מלהידרדר לאן שהידרדרה. אני חוזר ואומר, בשום שלב, איש לא נפגע, לא ממני ולא מהגז, איש גם לא נזקק לטיפול רפואי. אני מבקש שוב כפי שכבר ביקשתי להוציא את כל סרטון האירוע המלא ולא סרטונים חלקיים שלא משקפים את המציאות".

עו"ד רועי אטיאס, המייצג את גרינצייג הגיב: "מגלה טפח ומכסה טפחיים, מדוע הנהלת בית המדרש לא מפרסמת את הסרטון המלא שעכשיו ברור לכולי עלמא שמצוי בידם? כל אחד יודע שפריים אחד מסרט שלם, מציג תמונה שבינה לבין המציאות אין שום קשר. עם גילוי התצלום החתוך, פנינו מיידית לבית משפט להורות להנהלת בית המדרש, שעד כה שיקרה לחוקרים כי אין בידה סרטון מהאירוע, להביאו מידית לידי משטרת ישראל. אני חוזר ומזכיר, שיבוש והעלמת ראיות היא עבירה פלילית בפני עצמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר