צפו בווידאו

הגר"ח קנייבסקי סיפר: העבודה שעשה וטבעה בים

בסרטון וידאו נדיר שהגיע לידי 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, מספר על העבודה שעשה כדי לערוך את שו"ת הרי"ף - אך הכל ירד לטמיון • צפו (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

בסרטון וידאו נדיר שהגיע לידי 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, מספר לפני כשמונה שנים על הכתבים של שו"ת הרי"ף שערך אך טבעו בים.

בסרטון מספר הגר"ח במהלך שיחה אישית במעונו, עם תלמידו ומקורבו הגדול הרה"ג רבי אורי טיגר, אודות הרב דב צבי רוטשטיין שהוציא לאור את שו"ת הרי"ף כת"י, שלפני שהדפיס אותו נתן אותו לעריכה למרן רבי חיים קנייבסקי ולגאון רבי בערל ויינטרויב זצ"ל, והם ישבו במשך שנה וחצי-שנתיים ועשו הגהות, הערות וציונים לתשובות הרי"ף.

כשהם סיימו את עבודתם, הם שלחו את הדפים לאמריקה (מקום מושבו של הרב רוטשטיין) דרך הים בספינה, ואח"כ סיפרו למרן שר התורה שהאוניה טבעה וכל החומר ירד לטמיון.

מרן הגר"ח קנייבסקי במעמד 'לחיים' עם תלמידו ומקורבו הגדול הרב אורי טיגר לרגל הוצאת ספרו לדופקי בתשובה

הגר"ח הוסיף ואמר שלמרות זאת, הרב רוטשטיין שילם להם עבור עבודתם. כאשר הרב טיגר שאל אותו האם הוא היה חייב לשלם להם? השיב שר התורה: 'בוודאי, שהרי אנחנו עשינו את המוטל עלינו, והוא ציוה עלינו לשלוח לו את הדפים דרך הים בספינה'.

בהמשך, שואל הרב טיגר את הגר"ח האם הוא לא השאיר אצלו העתק מהדברים, והשיב הגר"ח שלא השאיר אצלו העתק, וכל מה שעשה היה לכתוב ציונים ומראי מקומות לשו"ת הרי"ף.

צפו בתיעוד הנדיר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר