שלג בחרמון

גשמי הברכה בשבת: הצפות ברחבי הארץ

במהלך השבת ירדו גשמי ברכה ברחבי הארץ. בחיפה נסגרו מספר רחובות ובנס ציונה, זוג קשישים חולץ מדירתו שהוצפה רגע לפני היפותרמיה. בחרמון, ירד במהלך השבת שלג (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
גשמי הברכה בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

מזג האוויר הסוער שכלל גשמי ברכה רבים, גרם להצפות ולנזקים בכל רחבי הארץ. בחיפה המשטרה סגרה מספר כבישים ובנס ציונה, זוג קשישים חולץ. כמו"כ דווח על הערים יהוד, ראשון לציון, אור יהודה, חולון ותל אביב שסבלו מהצפות.

במהלך השבת, ירד לראשונה שלג בחרמון, ומערכת שלגים נוספת ככל הנראה צפויה בימים הקרובים. על פי התחזית, ביום חמישי הקרוב צפויה מערכת חורפית נוספת.

בחיפה, המשטּרה סגרה מספר כבישים בשל ההצפות, על מנת לשמור על בטחון משתמשי הדרך. שוטרי תחנת חיפה מזרימים את התנועה לצירים חלופיים בטוחים.

המשטרה מבקשת מציבור הנהגים להיות קשובים להנחיות שמופצות על ידה באמצעי התקשורת, להישמע להוראות השוטרים ולהתאים את מהירות הנהיגה לתנאי הדרך, בדגש על הימנעות כניסה אל מוקדי שיטפונות והצפות
כבאות והצלה לישראל מחוז חוף.

ההצפות בחיפה: להב משנה אורן צוקרמן מפקד תחנת המפרץ

בנס ציונה, עמלו 40 לוחמי אש, לחלץ 18 אנשים, שחלקם קשישים, במשך שעות רבות, לאחר שביתם הוצף ואף חלקם סבלו מהיפותרמיה.

במקרה אחד חולץ זוג קשישים שכמעט סבלו מהיפותרמיה, לאחר שהמים בביתם הגיעו עד לספה. ליאל נואה, כבאי שהשתתף בחילוץ זוג הקשישים, סיפר: "מדובר בזוג שגר ביחידה פנימית ברחוב העצמאות שהוצף. המים שם הגיעו לגובה מטר ו-70 ס"מ".

"באמצע האירוע", ממשיך נואה לספר, "ביקשנו שכולם ישמרו על שקט, וביקשנו מכל מי שבמצוקה לצעוק - ופתאום שמענו את האישה זועקת: 'אני, אני, אני'. הם עמדו על הספות, כל הבית היה מלא במים. הם בני 80 פלוס והיו דקה מהיפותרמיה. אם לא היינו מגיעים אליהם, אני לא יודע כמה זמן הם היו מחזיקים. נשקפה סכנה אמיתית לחייהם".

ברמת גן, בעקבות ההצפות עלה על גדותיו הנחל בפארק הלאומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר