לא שקט בדרום

רקטה פגעה במפעל באשקלון; צה"ל תקף יעדים של חמאס

לאחר שיגור הרקטה מרצועת עזה ופגיעתה במחסן של מפעל באשקלון, תקף צה"ל מטרות של חמאס ברצועה בהן שני אתרים לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתיות תת קרקעיות ומתחם אימונים (ביטחון)

התקיפה בעזה, הלילה (צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

רקטה ששוגרה אמש (מוצאי שבת) מרצועת עזה לשטח ישראל, פגעה במחסן של מפעל, באזור התעשייה הדרומי של העיר אשקלון. בתגובה, במהלך הלילה, תקף חיל האוויר יעדי טרור של החמאס, ברצועה.

בשעה 21:36 הופעלה אזעקת 'צבע אדום' באשקלון, התושבים מיהרו להיכנס למרחבים המוגנים ודיווחו על פיצוץ עז שנשמע.

מערכת כיפת ברזל לא הופעלה וכעבור זמן קצר התברר כי הרקטה פגעה, כאמור, במחסן של מפעל. בחסדי שמים איש לא נפגע אך נזק נגרם למקום.

מבית החולים 'ברזילי' נמסר כי "אל המרכז הרפואי ברזילי הגיעה הלילה אישה בהיריון, שנפגעה בעת שרצה לממ"ד, כאשר נשמע "צבע אדום" באשקלון. היא בהשגחה, במצב טוב".

במהלך הלילה, בתגובה, תקף צה"ל מטרות של ארגון החמאס. "מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה", נמסר מדובר צה"ל, "במהלך התקיפה הותקפו מטרות התעצמות של ארגון הטרור חמאס, בהן שני אתרים לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתיות תת קרקעיות ומתחם אימונים צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס".

תיעוד מתקיפה נוספת ברצועה

דובר צה"ל הבהיר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה", וציין כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

בתוך כך, לוחמי טנק, שהוצבו מול גבול רצועת עזה, ירו לעבר עמדה של חמאס, זמן קצר לאחר שיגור הרקטה - ולאחר שהעמדה פונתה, אך לא קיבלו את האישורים הנדרשים לירי. צה"ל מתחקר את הירי, אותו הכחיש בתחילה. הערכה כי הלוחמים ביקשו לחתור למגע אך פעלו במהירות יתירה, ללא אישור.

כזכור, לפני שבוע, שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר שטחים פתוחים באשקלון ובראשון לציון. מערכת כיפת ברזל הופעלה אך לא יירטה את הטילים ורסיסי טיל מיירט נפלו בבת ים. לאחר ירי הרקטות, בשבוע שעבר, טענו בעזה כי הן שוגרו בטעות כתוצאה ממכת ברק ובצה"ל בדקו את הטענות.

הערכות הן כי שיגור הרקטה אמש מגיעה בשל התנגדות חמאס להפשרת היחסים בין ישראל לרשות הפלסטינית, וחידוש התיאום הביטחוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר