המלשין נחשף

סערה בארה"ב בעקבות שמחת בית סאטמר

שבועות אחרי ביטול החתונה ההמונית שתוכננה לנכד האדמו"ר מהרי"י, מדווחים בתקשורת האמריקאית כיצד הערימו בסאטמר וערכו כרגיל את חתונת נכד האדמו"ר מהר"א (אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
החתונה ההמונית (צילום: מתוך טוויטר)

כלי תקשורת מרכזיים בניו יורק, בראשם עיתון הניו יורק פוסט, מפרסמים ביממה האחרונה כיצד הצליחו בחסידות סאטמר לערוך חתונה המונית לנכד האדמו"ר, בניגוד להנחיות הקורונה.

מדובר בשמחת נישואי נכד האדמו"ר מהר"א, שנערך שבועות אחרי ביטול החתונה ההמונית שהייתה צפויה לנכד האדמו"ר מהרי"י, חתונה שבטלה בשל הלשנות.

בכתבה ב'פוסט', הם מצוטטים קטעים מתוך העיתון 'דער בלאט', ביטאון חסידי סאטמר מהר"א, שם התגאו בעובדה שלא שלחו הזמנות, והתכוננו לחתונה בחשאיות.

בכתבה המקורית בעיתון של סאטמר פירטו כיצד "ההכנות נעשו בחשאיות ובדיסקרטיות", כדי למנוע מידע מ"העיתונות הנלהבת ופקידי הממשלה".

בעיתון הניו יורק פוסט ציטטו אדם בשם נפתלי מוסטר שאמר כי "היכולת של מנהיגי החסידות לחייב את החסידים להפר בצורה חצופה כל כך את הכללים והנורמות, מאופשרת על ידי גורמים ממשלתיים המעלימים עין מסיבות פוליטיות".

אותו מוסטר, העומד בראש ארגון הפועל לחייב לימודי חול בישיבות, פרסם באחרונה טור דעה באתר JTA בו חשף כי הוא זה שהלשין על החתונה בחסידות סאטמר, של נכד מהרי"י, ובכך הביא לביטולה.

הוא הסביר כי הוא אינו מתחרט על כך. "כששמעתי על האירוע ההמוני המיותר בקהילה, אשר חוותה אובדן עצום בגלל נגיף הקורונה, הרגשתי שעליי לעשות משהו. באירוע בסדר גודל כזה, בלתי נמנע כמעט שהנגיף יכה באנשים הפגיעים ביותר שישתתפו בו. מניעת הכינוס ההמוני הייתה, ללא ספק, מצילה חיים".

"עם זאת, לא אכחיש שהיו לי מניעים נוספים. במשך שנים ראיתי כיצד פקידי ממשל מתחנפים לאדמו"רים כמו זלמן לייב ושומרי הסף שלהם. כשראש העיר נשאל על ההתקדמות בחקירות של הישיבות שנמשכות כבר שנים, הוא נהג להשיב שהוא "עובד עם מנהיגי הקהילה", שלכאורה התחייבו לפתור את בעיית לימודי הליבה בבתי הספר".

לדבריו, "תמיד היה לי ברור שהעירייה, אם בכוונה או מתוך חוסר ידיעה, הולכת שולל אחר המנהיגים, שנהגו להודות בינם ובין עצמם ביידיש, שאין להם כל כוונה לשנות דבר. זה מה שראיתי כשגדלתי בקהילה החרדית".

"השקרים הסובבים את אי הציות לתקנות הקורונה הם ברורים ומפורשים: אדמו"רים עורכים אירועים המוניים חסרי כל אחריות, גם כשדובריהם מעמידים פני מופתעים ואומרים שהעירייה לא "הייתה איתם בקשר", או שהמושל נוקט גישה קשוחה מדי כלפיהם", כתב מוסטר בטור באתר JTA.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר