בטיסה חשאית מנתב"ג

נתניהו טס לסעודיה; נפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן

על מטוס המנהלים שהמריא אמש מנתב"ג לניאום שבסעודיה - שהה ראש הממשלה בנימין נתניהו; רוה"מ נפגש בחשאי עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ופומפיאו (צילום: Menahem Kahana/POOL/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו טס אמש (ראשון) בחשאי לעיר החוף ניאום שבסעודיה, שם קיים פגישה משולשת עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, ועם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו.

אל הטיסה הישראלית החשאית, שיצאה מנתב"ג לסעודיה - התלווה גם ראש המוסד יוסי כהן. לשכת ראש הממשלה סירבה להתייחס לידיעה.

נתניהו וראש המוסד הגיעו לניאום במטוס מנהלים ישראלי, בעל רישום זר של סן מרינו (T7-CPX). המטוס המריא מנתב"ג בשעה 19:50 ונחת בעיר החוף הסעודית, שלחופי הים האדום, בשעה 20:30; בשעה 23:50, המטוס המריא בחזרה לישראל ונחת בנתב"ג בשעה 00:50.

יורש העצר מוחמד בן סלמאן (צילום: Official White House Photo Shealah Craighead)

אמש, בשעות הערב, הייתה אמורה להתקיים ישיבה של קבינט הקורונה, אך במוצאי שבת הודיעה לשכת ראש הממשלה לשרים כי הישיבה תידחה ליום שני. הנימוק: השרים זאב אלקין ויזהר שי לא סיימו להכין את ההמלצות לשימוש באמצעים דיגיטליים לבלימת התחלואה.

הבוקר, הבינו השרים כי כי הכנסת ההמלצות של אלקין ושי, אינו אלא סיפור כיסוי לנסיעת נתניהו, בגינה נאלץ לדחות את קבינט הקורונה.

טופז לוז, יועצו של נתניהו, צייץ הבוקר: "גנץ עושה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה עושה שלום".

סעודיה, היא המדינה הסונית החשובה ביותר בעולם הערבי. היא עומדת בראש המאבק נגד איראן השיעית, נחשבת לעתירת ממון והמדינה הגדולה ביותר בחצי האי ערב. כלכלתה נשענת במידה רבה על מרבצי הנפט המצויים בה, והיא מדורגת כיצואנית הנפט הגדולה ביותר בעולם.

הסכם של מדינת ישראל איתה, יהיה גדול משמעותית, כלכלית וביטחונית, משלושת ההסכמים האחרים עליהם חתמה ישראל בחודשיים האחרונים.

לאחר חתימת כל אחד מההסכמים עם איחוד האמירויות, בחריין וסודן, אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא מאמין שגם סעודיה תצטרף בסופו של דבר לנורמליזציה עם ישראל.

סעודיה הקפידה לשלב בין הסדרת היחסים לבין שלום עם הפלסטינים, כאשר רק בשבת האחרונה אמר שר החוץ של סעודיה, פייסל בן רחפאן, כי מדינתו "תומכת כבר זמן רב בהסדרת היחסים עם ישראל, אך קודם יש להביא להסדר קבוע עם הפלסטינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר