ב'שדה בוקר'

הרמז של נתניהו לפגישה בסעודיה • צפו

הנאום בשדה בוקר על "הרחבת מעגל השלום", סיפור הכיסוי לביטול הקבינט בגלל המלצות חסרות והציוץ שמחק - וצייץ מחדש - דוברו של נתניהו; בשולי דרמת המפגש בסעודיה (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

בנאום שנשא אתמול (ראשון), רמז ראש הממשלה בנימין נתניהו להתקדמות המדינית הדרמטית מול סעודיה, בה כזכור הוא נחת לפגישה משמעותית עם יורש העצר בן סלמאן בדרך לכינון יחסים רשמי עם מדינת ישראל.

בטקס האזכרה הממלכתי ה-47 לדוד בן גוריון ואשתו פולה, בשדה בוקר, אמר נתניהו: "בד בבד עם ההכרה המתחזקת בעולם הערבי שישראל נטועה לתמיד במולדתה - קמים מנהיגים ערבים נועזים ופורצי דרך, שמבינים את יתרונות השלום".

"בהמשך להסכמי השלום עם מצרים וירדן, לאחרונה, תוך שישה שבועות, הבאנו שלושה הסכמי שלום ונורמליזציה חדשים: עם איחוד האמירויות, עם בחריין ועם סודן. אם נמשיך בדרך זו של חיזוק עוצמתה של ישראל, וחיזוק הקשר עם המחנה הערבי המתון ששואף ליציבות וקידמה, נראה עוד מדינות שמרחיבות את מעגל השלום", הוסיף רה"מ.

שלוש שעות לאחר מכן, המריאו נתניהו וראש המוסד יוסי כהן מנתב"ג, במטוסים בלתי מזוהים, ונחתו בערב הסעודית במקביל לביקורו של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו במקום.

השניים נפגשו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ועם פומפאו, כאשר בישראל עסוקים באותו זמן בכירי 'כחול לבן' השרים גנץ ואשכנזי במתקפות פוליטיות ואינם מודעים כלל למפנה ההיסטורי.

הדבר כמעט דלף, בעקבות ציוץ של דובר ראש הממשלה, טופז לוק, שכתב: "גנץ עושה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה עושה שלום". תוך זמן קצר הוא מחק את הציוץ, והיום הוא כתב זאת מחדש לאחר הפרסום הרשמי על הפגישה בסעודיה.

הטעיה מכוונת היתה, כאשר במוצאי השבת לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה חריגה, בה נמסר כי קבינט הקורונה שתוכנן לאתמול יידחה ליום שני, משום שהשרים שי ואלקין לא הספיקו להכין את המלצותיהם בענין המעקב הדיגיטלי, אלא שהשר שי בעצמו הכחיש זאת, ודיווח כי המלצותיו מוכנות.

מתברר, כי היה זה סיפור כיסוי, שנועד למנוע שאלות מיותרות על הסיבה לביטול ישיבת הקבינט - שכמובן בוטלה בשל הפגישה שנערכה בסעודיה באותה שעה.

צפו ברמז של נתניהו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר