היה שנוי במחלוקת

הכוורת של ביידן: מזכיר המדינה בימי אובמה

הכוורת שתלווה את הנשיא החדש של ארה"ב תכלול רבים שהיו גם בממשל אובמה. לתפקיד השליח המיוחד לענייני אקלים, ימונה מזכיר המדינה האמריקני בזמן אובמה (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ג'ון קרי (צילום: שאטרסטוק)

נשיאה ה-46 של ארצות הברית, צפוי להישבע בעוד כחמישה שבועות ולתפוס את מקומו של הנשיא המכהן דונלד טראמפ, שעדיין מסרב לקבל את תוצאות הבחירות. בשונה מממשלים קודמים, ביידן בונה את ממשלו בלי טקס "העברת השרביט" כנהוג.

צוות הניהול של ג'ו ביידן וסגניתו, קמאלה האריס, הכריז הערב (שני) על שורת מינויים נוספת בממשל החדש בבית הלבן.

לינדה תומס גרינפילד תהיה שגרירת ארה"ב באו"ם ותחליף את קלי קרפט, ג'ייק סאליבן יהיה היועץ לביטחון לאומי (עמיתו של ראש המל"ל בישראל) - שהיה יועץ מדיני לממשל אובמה בעניין המשא ומתן עם איראן בהסכם הגרעין. ואלחנדרו מיורקס יכהן כשר לביטחון המולדת. מיורקס יהיה ההיספני הראשון שיישב בכיסא זה.

מוקדם יותר היום דווח כי ביידן מתכוון למנות לתפקיד מזכיר המדינה, את יועצו המדיני היהודי, אנתוני (טוני) בלינקן, מי שהיה בעבר סגנו של מזכיר המדינה לשעבר, ג'ון קרי, שמונה לתפקיד השליח המיוחד לענייני אקלים.

אזרחי ישראל יזכרו בשם חדש-ישן, בג'ון קרי, מזכיר המדינה האמריקני בימי ברק אובמה שהיה בחילוקי דעות רבים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, אובמה קידם במרץ את הסכמי פריז שנלחמים בפליטת גזי החממה ובהתחממות העולמית, והוביל לחתימתם ב-2015, אך אז טראמפ החליט לסגת מחתימה זו.

בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי של הממשל הנבחר נכתב: "תחת ממשל ביידן-האריס, הביטחון הלאומי האמריקני ומדיניות החוץ יובלו על ידי אנשי מקצוע מנוסים, המוכנים להחזיר את המנהיגות אל הבמה העולמית ואת המנהיגות המכובדת בתוך הבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר