המהומה בביתר

הוארך מעצרו של חשוד בידוי אבנים על שוטרים שפיזרו חתונה

אדם נוסף נעצר בשעות האחרונות עקב המהומות שאירעו אמש בעת ניסיון לפזר חתונה בביתר עילית. בבית המשפט הוארך מעצרו של החשוד בידוי האבנים: "מנהיג מרד" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מרגעי המהומה, אמש (צילום: כיכר השבת)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) את מעצרו של אברך מביתר עילית, החשוד בידוי אבנים על ניידת משטרה שהגיעה לפזר חתונה שנערכה בניגוד להנחיות.

כזכור, אמש פרצה מהומה גדולה בביתר עילית, כאשר שוטרים שהגיעו לפזר את החתונה, שהתקיימה ברחוב רבי עקיבא בעיר ביתר, נתקלו בהתנגדות עזה.

בשלב מסוים, לאחר שעזבו את המקום ושבו אליו בכוחות מתוגברים, אחד הנוכחים החליט להשליך אבן על ניידת המשטרה בה הם ישבו וניפץ לה את השמשה. המיידה נעצר, ול'כיכר השבת' נודע כי בשעות האחרונות נעצר אדם נוסף בעקבות ההתפרעויות הללו.

עוד נודע, כי לאחר מכן הגיעו מפגינים לתחנת המשטרה בעיר, כדי למחות על המעצר של אחד המפגינים, ואליהם הצטרף חבר הבד"ץ בעיר הגאון רבי ישראל ברזובסקי, בנו של האדמו"ר מסלונים ורב הקהילה בעיר.

בדיון שנערך היום בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצר החשוד בידוי אבנים, טען נציג המשטרה: "מדובר באירוע חמור. הסיפור מתחיל בחתונה שהתקיימה בניגוד לחוק, אליה הגיעו שוטרים, והחלה התפרעות נגדם".

"נזק לניידת משטרה מזריקת אבנים על ניידת, וישנם פה עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע והפרעה לשוטר", אמר רס"מ סבג, והוסיף: "במצלמות גוף של השוטרים רואים את המשיב כמנהיג המרד, כשהוא מסית את כולם".

מנגד, בא כוחו של החשוד עו"ד רועי פוליטי טען: "אני לא חושב שהחשד הסביר כאן מוצק דיו, גם לא לשלב זה של מעצר. היתה נוכחות שלו במקום, אבל אין דבר שקושר אותו ישירות, מלבד שהוא עמד ליד אחרים".

באשר לגרימת הנזק לניידת, אמר הפרקליט: "יש בעיה; המשיב אומר שלא נגע ברכב לרעה. אם יש דו"ח פעולה שלל שוטר שקושר אותו ישירות לנזק, חזקה שיהיו טביעות אצבעות על הרכב. זה שלא בדקו, זה מחדל".

לאחר מכן הכריע כאמור השופט אלעזר ביאלין על הארכת מעצר, ביומיים, לאברך בן ה-32, ונימק: "הוא חשוד בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, יידוי אבנים לרכב, חבלה במזיד לרכב, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתנהגות פרועה במקום ציבורי".

"הודעות השוטרים מבססות חשד סביר לעבירות המיוחסות למשיב, אם כי ראוי לציין כי בשלב זה החשד לעבירה של ידוי אבנים הוא ברף נמוך יחסית. קיים חשד ברף גבוה לעבירות של חבלה במזיד ברכב וביחס לעבירות כלפי השוטרים", כתב השופט, "ובשים לב לעובדה שעבירות אלו בוצעו בצוותא עם אחרים, אני סבור שקמה עילת מעצר של מסוכנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר