בראיון ראשון

ג'ו ביידן מרגיע: "זו לא תהיה כהונת אובמה השלישית"

ג'ו ביידן שהציג את המינויים הצפויים בממשלו, כולם אנשים מממשל אובמה, טען בריאיון כי זו תהיה כהונה חדשה וכי עליו "למחוק" את מורשתו של דונלד טראמפ כבר בהתחלה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ביידן אתמול (צילום: צוותו של ביידן)

ג'ו ביידן התראיין אמש (שלישי), בטלוויזיה האמריקאית לראשונה מאז הבחירות והצהיר כי בניגוד לטענות כי הוא "בובה" של אובמה, "זו לא תהיה כהונת אובמה השלישית. אנחנו מתמודדים עם עולם אחר מזה שהתמודדנו איתו בממשל ההוא. הנשיא טראמפ שינה את הנוף - זה הפך ל'אמריקה תחילה' ומשם לאמריקה לבדה".

אמש הציג ביידן יחד עם סגניתו קמלה האריס את המינויים האחרונים שלו, שעליהם הכריז צוות המעבר: אנתוני בלינקן יהיה מזכיר המדינה, אלחנדרו מיורקס השר למחלקה לביטחון המולדת, אבריל היינס תעמוד בראש המודיעין הלאומי, ג'ון קרי יהיה שליח הנשיא למאבק בהתחממות הגלובלית, ג'ייק סאליבן היועץ לביטחון לאומי ולינדה תומאס-גרינפלד תכהן כשגרירת ארה"ב באו"ם. כל המועמדים החדשים לקחו חלק בממשל אובמה, מה שכאמור העלה את הטענות כי אנו צפויים להעתק הדבק מתקופתו של אובמה.

ביידן הצהיר, כי הוא מתכוון כבר במאה הימים הראשונים של כהונתו "למחוק" את מורשתו של טראמפ באמצעות ביטול כמה מההחלטות שהוביל במהלך כהונתו, דוגמת חזרה להסכם האקלים של פריז ממנו פרשה ארה"ב וביטול מדיניות ההגירה שהוביל טראמפ. יש לציין, כי ביידן מוגבל מאד ביכולתו לשנות דברים בשל העובדה שהסנאט נמצא בשליטת הרפובליקנים וגם בקונגרס הוא מחזיק ברוב קטן ושביר מאד מה שיקשה עליו מאד להוביל שינויים ממשיים ללא שיתוף פעולה של הרפובליקנים.

ביידן אמר בנוסף, כי ב-100 הימים הראשונים הוא יתמקד כמובן גם בטיפול בנגיף הקורונה. לדבריו, הוא יוודא שמושלי המדינות יקבלו "סיוע מיידי". גם פה יזדקק ביידן לתמיכה הרפובליקנית בקונגרס לאישור תכנית הסיוע ולא צפויים לו חיים קלים כלל וכלל.

"זה לא רק משבר פיננסי, זהו משבר שגורם למתח נפשי אמיתי עבור מיליוני אנשים. עלינו לפתור את המשבר הזה, זה בידיים שלנו", אמר ביידן שהצהיר בנוסף כי יש לפתוח את בתי הספר מחדש במהירות האפשרית וזאת באמצעות תכנית שתאפשר לפתוח אותם בבטחה אך בעלויות של כ-200 מיליארד דולר בשנה.

ביידן שזקוק לתמיכה הרפובליקנית, נשאל אם הוא שוקל למנות לתפקיד בממשלו נציג רפובליקני שתמך בטראמפ וענה בנחרצות "כן". לדבריו, "יש לנו עוד המון מינויים לבצע. אני רוצה שהמדינה תהיה מאוחדת ואזדקק לתמיכתם. אנחנו לא יכולים להמשיך בשיח הפוליטי הזה". למרות זאת ציין ביידן, כי מינוי של נציג ממפלגתו של טראמפ, אם יקרה, "לא צפוי בקרוב".

ביידן אמר, כי שוחח גם עם הפרוגרסיבים במפלגתו אליזבת' וורן וברני סנדרס: "שום דבר לא יורד מהפרק, יש לנו כבר ייצוג פרוגרסיבי מכובד בממשל. אבל לקחת מישהו מהסנאט או מבית הנבחרים לתפקיד בקבינט זו החלטה קשה".

ביידן התייחס להחלטתו של טראמפ להורות על תחילת העברת הממשל לידי אנשיו של ביידן, למרות הצהרותיו על המשך המאבק המשפטי ואמר, "העברת השלטון כבר מתבצעת, אנשים בשטח מדברים איתנו". ביידן אמר כי למרות האישור מהבית הלבן כי יקבל את התדריכים היומיים של המודיעין כפי שמקבל הנשיא אתמול הוא לא קיבל אותם עדיין.

ביידן הוסיף: "אני חייב להגיד שהמאמצים להעברת השלטון הם כנים ואמיתיים. לא שוחחתי עם טראמפ, אני מניח שראש הסגל שלי וראש הסגל הנוכחי שוחחו ביניהם. זו התחלה איטית, אבל אנחנו מתחילים. יש לנו עוד חודשיים אז אני אופטימי ומאמין שנאיץ בתהליך".

בהקשר זה אמר ביידן, כי למרות האיומים הראשוניים של הדמוקרטים, הוא לא סבור כי נגרם נזק בנושא הקורונה, "אנחנו נפגשים עם צוותי הקורונה של הבית הלבן. הם מדברים איתנו על תהליך הפצת החיסונים, אז אני חושב שאנחנו לא נהיה כל כך בפיגור כפי שחשבנו שנהיה בעבר". באשר לחיסונים הוא אמר כי "עכשיו נוכל לקבל את כל המידע והנתונים שאנחנו צריכים שעד כה לא היו זמינים עבורנו".

ביידן מנסה לשמור על התדמית הממלכתית שלו והצהיר, כי לא ינסה לפתוח בחקירה נגד טראמפ, "לא אעשה את מה שהנשיא היוצא עשה. לא אשתמש במשרד המשפטים ככלי כדי להתעקש שמשהו קרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר