חיסל מדעני גרעין?

איראן: החשוד בריגול לטובת ישראל יוצא להורג

מאבק ארגוני זכויות האדם, להצלתו של אחמד רזא ג'לאלי מהגרדום, ככל הנראה נכשל, לאחר שהוצאתו להורג באשמה כי סייע למוסד לחסל מדעני גרעין עברה אישור סופי (העולם הערבי)

אלי דן | כיכר השבת |
הרופא החשוד, עם בני משפחתו (צילום מסך: אתר אמנסטי)

הרופא שהואשם באיראן בריגול למען ישראל, מועמד להוצאה להורג באופן מיידי. כך נודע היום (רביעי).

אחמד רזא ג'לאלי, הרופא, נעצר בשנת 2016 והואשם כי ריגל עבור ישראל בכך שסייע לה לחסל מדעני גרעין איראניים, בין השנים 2010 ל-2012, תקופה בה נפגעו ארבעה מדעני גרעין איראניים בדרכים מסתוריות.

ב-2017 שודרה כתבה בטלוויזיה האיראנית, בה "'הודה" הרופא כי נשלח על ידי ישראל לרגל אחרי מדעני הגרעין. בכתבה, שהוכנה בידי הממשל השיעי, סיפר הרופא כי נפגש עם סוכני מוסד וקיבל 2000 דולר עבור כל פגישה.

בארגוני זכויות האדם הפועלים למען ג'לאלי אומרים, כי הודאותיו נגבו ממנו בעינויים קשים, וכי הוא הואשם בריגול לאחר שסירב לבקשת השלטונות בטהרן לרגל דווקא עבורם.

הוצאתו להורג של המרגל הישראלי אלי כהן, בסוריה (צילום: הטלוויזיה הממלכתית)

ג'לאלי, שקיבל אזרחות שבדית לאחר שנעצר, שימש כרופא וכחוקר בארגוני רפואת חירום בשבדיה, ובשל כך שרת החוץ השבדית אן לינדה פועלת בעניינו מול מקבילה האיראני מוחמד זריף, ומנסה לעכב את ביצוע גזר הדין שאמור לצאת לפועל באופן מיידי לאחר שעבר את אישור כל הגורמים המשפטיים בטהרן.

כזכור, בשנת 2012 הוציאה איראן להורג חשוד אחר בריגול וסיוע להתנקשות במדענים; גם הוא "הודה" בראיון טלוויזיוני שאומן לשמש כסוכן המוסד בתל אביב.

שרת החוץ השוודית ומקבילה האיראני זריף (צילום מסך: אתר אמנסטי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר