מצית סדרתי? צפו

גל שריפות בירושלים: "הורים וילדים נמלטו מבוהלים לרחוב"

ברחוב סורוצקין, בו אירעה השבוע שריפת ענק, פרצה אמש שריפה נוספת, וכן בשלושה מוקדים נוספים. צעיר נעצר לחקירה, בחשד שהוא המצית הסדרתי • תיעוד נרחב (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירות השריפות בבנייני המגורים (צילום: דוברות 'צוות הצלה')

שרשרת שריפות פרצה אמש (חמישי) ברחבי שכונת רוממה ושכונת גבעת משה בירושלים, באחת מהן נפצע פעוט באורח קל. בתום האירועים עצרה המשטרה צעיר החשוד כמצית סדרתי.

בשעות הלילה הוזנקו מתנדבי מד"א 'צוות הצלה', פעם אחר פעם, לטפל באירועי שריפה עם חשש לנפגעים. תחילה היה זה לרחוב סורוצקין בירושלים, בו אירעה שריפת הענק בשבוע האחרון, בעקבות דיווח על ארון חשמל שעולה באש בבנין מגורים.

יחיאל קאופמן, חובש רפואת החירום, תיאר: "כשהגעתי למקום, עשן סמיך התפזר בקומות התחתונות של הבניין. יחד עם מתנדבים נוספים, סייענו בהוצאת הדיירים מהבניין וריכוז הילדים וההורים בצורה מבוקרת. כמו כן, הענקנו סיוע רפואי לפעוט כבן שנה שנפגע משאיפת עשן, ופונה להמשך טיפול בבית החולים כאשר מצבו הרפואי מוגדר יציב".

לאחר מכן הוזעקו מתנדבי הארגון לאירוע של אוטובוס שעלה באש ברחוב גרוסברג בשכונת גבעת משה. הכוננים אבטחו את פעולות הכיבוי, ודיווחו מהמקום על אירוע שהסתיים ללא נפגעים.

מיד אחר כך טיפלו הכוננים באירוע של בניין אפוף עשן, ברחוב יוסף זיו, כפי שמתארים שלמה היימליך ושימי ריינר, חובשי רפואת חירום ב'צוות הצלה': "טיפלנו באירוע של שריפת אוטובוס ברחוב סמוך, כאשר אזרחים מיהרו לקרוא לנו לאירוע של עשן סמיך בבניין מגורים".

האוטובוס שנשרף (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"בהגיענו למקום, נתקלנו בבניין אפוף עשן והורים לצד ילדיהם מבוהלים, שנמלטים לרחוב בשעת לילה מאוחרת ובקור החורפי, כשהם בבגדי לילה. סייענו בריכוז כלל הדיירים ותיאמנו מול נציג הדיירים שלא נשארו לכודים בדירות. לשמחתנו, האירוע הסתיים ללא נפגעים".

אך כאמור, לצד העובדה כי שרשרת השריפות לא הובילה לאסון בנפש, סמיכות האירועים עוררה חשד והמשטרה עצרה לחקירה צעיר, שהגיע לצפות באחת השריפות כשהוא רכוב על אופניו החשמליות.

בחקירתו, תעלה גם האפשרות כי הוא יתכן וקשור גם לשריפה הגדולה באמצע השבוע, בה נפצעו שבעה בני אדם ויותר מ-80 דירות נפגעו או נשרפו לחלוטין.

מהמשטרה נמסר הבוקר, כי "כוחות משטרת ישראל הפרוסים ברחבי ירושלים עצרו הלילה חשוד שהיה מעורב, על פי החשד, במספר הצתות של מבנים ואוטובוס תוך סיכון חיי אדם.

הלילה הוזנקו שוטרים ולוחמי האש למספר מוקדי שריפות שהתרחשו בשכונת רוממה בירושלים וכללו 3 מבנים ואוטובוס.כוחות המשטרה סייעו לכוחות כב״ה שפעלו לאורך הלילה בכלל הזירות.

לצד זה החלו פעולות חקירה ואיתור, תוך הפעלת כלל כוחות משטרה גדולים הפרוסים ברחבי ירושלים ובשעות הלילה אותר החשוד במעשים, כאשר השוטרים פנו אליו ובקשו לעכבו החל להתנגד לעיכוב ולבסוף נאלצו השוטרים לעצור החשוד.

בחיפוש בכליו של החשוד נמצא חומרים דליקים ומכשיר קשר שעל פי החשד הראשוני שייך לאחד מגופי ההצלה. החשוד תושב ירושלים בשנות ה 20 הועבר לחקירה".

רוצים לסייע למשפחות? לחצו כאן

(צילום: דוברות 'צוות הצלה')
(צילום: דוברות 'צוות הצלה')
(צילום: דוברות 'צוות הצלה')
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: דוברות 'צוות הצלה')
(צילום: דוברות 'צוות הצלה')
(צילום: דוברות 'צוות הצלה')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר