"אין הדבקה בגילאי 3-13"

מנהל חיידר בכנסת: "איך המגזר הכללי לא יוצא לרחובות?"

הוועדה לענייני ביקורת המדינה התכנסה לדיון על ההיבט הרפואי והחינוכי בפתיחת החינוך החרדי, ומנהל חיידר "חכמת שלמה", הרב פינזל הסביר את פתיחת המוסדות וטען כי אין הדבקה (אקטואלי)

(צילום: דוברות הכנסת)

הוועדה לענייני ביקורת המדינה התכנסה הבוקר (שני) לדיון על ההיבט הרפואי והחינוכי בפתיחת מערכת החינוך החרדית, שנפתחה, כזכור, בהוראת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, עוד לפני יתר מוסדות החינוך.

במהלך הדיון בוועדה, בראשות היו"ר ח"כ עופר שלח, הופיע הרב אברהם פינזל, מנהל חיידר "חכמת שלמה" בירושלים, שהסביר בתחילה כי "כל ת"ת חרדי לבנים הוא ת"ת שהוא מוסד פטור".

לשאלת ח"כ שלח אם המוסדות הללו פתוחים, השיב הרב פינזל: "בוודאי, כבר יותר מחודש וחצי, מגיל 3 עד גיל 13 וחצי". ח"כ שלח הוסיף ותהה איך הם נפתחו, והרב פינזל השיב: "אנחנו לא למדנו, אנחנו באנו להפגין כל בוקר 'השם הוא האלוקים', זה היה הפגנות".

ח"כ שלח ביקש שלא לעסוק בשאלה הפוליטית, האם לקיים הפגנות או לא, ושב ותהה איך הם פתחו כשהיה אסור, והרב פינזל השיב: "אני אומר את מה שידוע לכל המדינה, המוסדות החרדים פתחו את הלימודים לבנים, חלק קטן גם לבנות בשלב יותר מאוחר, אבל לבנים, ת"תים, מגיל 3 עד גיל 13 וחצי, היה פתוח מלא מלא מלא, מראש חודש חשון, כמה ימים קודם, פחות או יותר מאחרי סוכות הכל פתוח רגיל".

על הדו"חות שקיבלו המוסדות, הוא אמר כי "אני מכיר המון מוסדות שקיבלו דו"חות אבל הכל בוטל, אנחנו רצינו לשלם את הדוחות בשמחה, אבל היה בעיה משפטית ומשרד המשפטים הודיע למשטרה שצריך לבטל את כל הדו"חות האלה. אז אלה שלא שילמו, בוטל להם הדו"חות, ואלו ששילמו צריך לבדוק איך הם מקבלים אתה הכסף בחזרה".

הרב פינזל הוסיף ותהה: "איך המגזר הכללי לא יוצא לרחובות?", לדבריו: "הנתונים שלנו מראים ברור: אין כמעט מושג של הדבקה בגילאי 3-13".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר