סופת ההוריקן

הונדורס: מומחי צה"ל ייצאו הלילה לסייע

15 מומחים מטעם צה"ל, יצאו הלילה אל הונדורוס, כדי לסייע למדינה מוכת סופת ההוריקן • נשיא הונדורס, בירך על הגעת המשלחת, והממשלה נערכת לקלוט את חברי המשלחת (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נערכים לטיסה (צילום: דו"צ)

משלחת מומחים מטעם צה"ל, ימריאו הלילה (שני) לאזור בו הכו סופות ההוריקן "Eta" ו"Iota" בהונדורס, כדי לתת סיוע במקומות בהן נגרמו נזקים, זאת לאחר סיכום ותיאום מול משרד החוץ והביטחון.

מפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין, הוא זה שהוביל את ההערכות צה"ל, המשלחת תמנה 15 קציני מילואים מפיקוד העורף, ובראשה יעמוד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך.

המשלחת תפעל בערים בצפון מערב המדינה בהן נגרם נזק רב במהלך האסון ותעסוק בהערכת הנזקים וסקירת תשתיות התחבורה, מגורים ומים שנפגעו מהסופות. בנוסף המשלחת תסייע למדינה בבניית תכנית למניעת אסונות דומים בעתיד.
נזקי ההוריקן בהונדורס (PincheMatute בטוויטר)
המשלחת מצוידת בציוד טכנולוגי ומערכות בקרה שפותחו בארץ ותפעל בסיוע של מומחים וגורמי מקצוע נוספים מהארץ, בין היתר מצה"ל וממשרד הביטחון.
בנוסף, למשלחת תתלווה גם נציגת משרד החוץ טל יצחקוב, המכהנת כדוברת שגרירות ישראל במקסיקו.

נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס, בירך על הגעת המשלחת, והממשלה בהונדורס נערכת לקלוט את חברי המשלחת ולהסתייע בידע המקצועי שברשותם.

הונדורס היא אחת הידידות החשובות ביותר של ישראל באמריקה הלטינית המציגה את תמיכתה בפורומים בינ"ל כמו גם בהחלטת ממשלתה להעביר בשבועות הקרובים את שגרירותה לעיר ירושלים. שגרירות ישראל בטגוסיגלפה בירת הונדורס צפויה להיפתח בשנת 2021.

המשלחת תפעל על פי כלל הנחיות משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה במדינות זרות ובהתאם להנחיות מדינת הונדורס, תוך שמירה על בריאות המשתתפים.מדובר צה"ל נמסר בתוגבה: "כי צה"ל ימשיך לסייע בשם מדינת ישראל בכל אסון אליו יידרש ויתרום מניסיונו ויכולותיו ברחבי העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר