בטיסות לדובאי

אושר: ישראלים יוכלו לעבור בשמי סעודיה

ממשלת סעודיה אישרה באופן רשמי למטוסים של חברות ישראל לעבור מעל שטחה, בדרך לאיחוד האמירויות. כבר מחר, חברת ישראייר תוציא טיסה ראשונה - מעל סעודיה (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה. מטוס חברת ישראייר בקורונה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

עכשיו זה רשמי, ממשלת סעודיה אישרה היום (שני), לחברות התעופה הישראליות לעבור מעל שמי המדינה, כאשר הן בדרכן לאיחוד האמירויות.

מאז החלו מכירת כרטיסי הטיסה של חברות התעופה הישראליות לאיחוד האמירויות, לא היה ידוע האם החברות יוכלו לטוס בשמי סעודיה ובכך לקצר באופן משמעותי את זמן הטיסה.

חברת ישראל אמורה להוציא מחר (שלישי), את טיסה הבכורה שלה לדובאי ובכך תעשה היסטוריה, החברה הישראלית הראשונה שהוציאה טיסה מסחרית - מעל שמי סעודיה ולאיחוד האמירויות.

לעת עתה, חברת ישראייר תהיה החברה הישראלית היחידה שמוציאה טיסה לדובאי ובהמשך אמורה להצטרף לרשימה גם חברת אל על.

כזכור, בשבוע שעבר, אושר הסכם הויזות בין איחוד האמירויות לישראל, כשבינתיים, הושג סיכום על הסדר ביניים במסגרתו חברות התעופה הישראליות יסדירו בהליך ייעודי אשרה אלקטרונית לכלל הנוסעים הישראלים על טיסותיהם.

המהלך נעשה לאחר ששר החוץ גבי אשכנזי, שוחח עם עמיתו האמירתי בניסיון לאפשר לישראלים להגיע לאמירויות עוד בטרם יכנס ההסכם הרשמי לתוקף.

בעקבות הנחיית השר, פנו אנשי האגף הקונסולרי במשרד החוץ לעמיתיהם באבו דאבי במטרה למצוא פתרון בינים עד לכניסת ההסכם לתוקף.

משרד החוץ העביר לפני שבוע, איגרת רשמית למשרד החוץ האמירתי ובו הודעה על אישרור הסכם הפטור מאשרות לתיירים ואנשי עסקים. על פי ההסכם, מרגע העברת האיגרות ההדדית, נספרים 30 יום עד לכניסת ההסכם לתוקף בתאריך ה-22 לדצמבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר