אחרי הפיצוץ הגדול

הדרמה בסאדיגורה: דרישה לפינוי הרבנית ומאבטחים בבית

המו"מ בין מקורבי האחים האדמו"רים נכשל, ואחרי הגשת תלונה לאינטרפול על גניבת חפצי ירושה, שכרה הרבנית מאבטחים בעקבות הדרישה שקיבלה: לפנות קומה אחת לטובת האדמו"ר (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: ארי קופרשטוק ובעריש פילמר)

כשבועיים לאחר ההודעה של ועד חסידי סאדיגורה בבני ברק על הפסקת המשא ומתן עם אנשי חצר סאדיגורה בירושלים, נשלח מכתב מטעם משרד עורכי הדין נחושתן יוגב בדרישה מהרבנית לאפשר את פעילות המוסדות בקומה הרביעית בבניין בית המדרש ברחוב גוטמכר בבני ברק, המקום בו מתגוררת הרבנית, ובדירה שבה התגורר האדמו"ר זצוק"ל בחייו.

במכתב כותבים עורכי הדין כי היות ועמותת חסידי סאדיגורה היא בעלת הזכות היחידה על הנכס, שכולל בין השאר, גני ילדים, בקומה א', בית הכנסת בקומה ב', עזרת נשים בקומה ג', ומשרדי המוסדות, ולשכת האדמו"ר בקומה ד', ולאחר שהוחלט בישיבת ועד העמותה כי העמותה תנקוט בכל הפעולות הנדרשות לצורך שמירה על זכויותיה, אשר על כן מתבקשת הרבנית למסור את מפתחות הקומה הרביעית לידי נציגי העמותה.

עוד כותבים עורכי הדין כי לית מאן דפליג שעד לאחרונה חלק גדול מהשימוש בקומה ד' היה לצרכים ציבוריים, וזאת במשך למעלה מ-15 שנה שבהם שימש המקום כמשרדי המוסדות, ולחדר קבלת קהל לאדמו"ר ואף למקווה טהרה.

לאחר שלאחרונה הוחלפו המנעולים במקום, דבר שגורם לטענתם לשיבוש הפעילות היום יומית של הקהילה ושל העמותה, אשר על כן מבקשים עורכי הדין מהרבנית להחזיר את המצב לקדמותו.

בתגובה למכתב, נשלח מכתב תגובה מטעם משרד עורכי הדין צברי-פרקש בשם הרבנית ובו שלל טענות נגדיות הנוגעות לדרישה מהרבנית.

ראשית כל כותבים עורכי הדין כי מעטים הם הדברים הנוראים בעולם הזה, מבן שאינו מכבד את אימו עד כדי כך שהוא מבקש ומנסה להשליכה מדירתה, כאשר אין זה משנה אם הדבר נעשה באמצעותו או באמצעות אמתלות משפטיות שונות.

עוד נכתב כי הטענות על החלפת המנעולים שנטענו ע"י עורכי הדין של העמותה, נכתבו מן הסתם לצורך הצדקת פעולה בלתי חוקית נוספת, וביצוע פעולות שמנוגדות לחוק, בהם השלכת הרבנית באמצעות בריונים ובכוח הזרוע מביתה באמתלות של סעד עצמי.

אשר על כן מוסיפים עורכי הדין וכותבים "מרשתנו החוששת ממילא לשלמות גופה, לאור כליאתה, הפריצה לדירה והתקיפה, תציב מאבטחים מהיום ואילך על מנת להגן על עצמה ועל ביתה מפני אנשים שנשלחים על ידי בנה".

יצוין כי לאחר המכתב הובאו בסוף השבוע האחרון מאבטחים לבניין ששמרו במשך השבת על בית הרבנית.

המאבטחים ליד בית הכנסת סאדיגורה בבני ברק (צילום: לפי סעיף 27א')

עוד לפני כן, בעקבות הודאת עורכי הדין של העמותה המנהלת את מוסדות חסידות סאדיגורה בבני ברק, ועל רקע הטענה כי המשטרה לא פעלה להחזיר את חפצי הירושה הגנובים, דווח בסוף השבוע בעיתונות הכלכלית כי הגישו תלונה בנושא לאינטרפול.

• סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר