כחול לבן תמכה; החרדים התנגדו

דרמה פוליטית: הקדמת הבחירות אושרה בכנסת, ברוב גדול

חברי הכנסת אישרו, ברוב של 61, את החוק של האופוזיציה הקובע כי הבחירות יוקדמו, כאשר גם כחול לבן והעבודה, החברות בקואליציה, תומכות בו, בשל משבר התקציב • כל העדכונים מהדרמה (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בכסלו תשפ"א | 02.12.20
נתניהו וגנץ במליאה, וההצבעה (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

חברי הכנסת ה-23 אישרו לפני שעה קלה (רביעי), בקריאה טרומית, את הצעת החוק לפיזורה של הכנסת והליכה לבחירות מקדימות, ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים.

טרם הדיון, שכלל נאומים סוערים, ניכרה התרוצצות רבה, בניסיון כושל של הליכוד לגרום לכחול לבן, החברה בקואליציה, לא לתמוך בחוק אלא לחבור להפלתו, באמצעות פשרות במשבר אי אישור התקציב.

במקביל, סיעת רע"מ, מ'הרשימה המשותפת', הודיעה רשמית כי תתפצל בהתייחסותה לחוק המדובר. בעוד חברי חד"ש, בל"ד ותע"ל הודיעו כי יתמכו, רע"מ בראשות מנסור עבאס תיעדר מההצבעה.

לאחר ההחלטה אמר עבאס, בשיחה עם 'כיכר השבת': "אנחנו רוצים להישאר עם הרשימה המשותפת. הצד שלנו לא מעוניין בפירוק הרשימה" - זאת לאור איומי חבריו לשעבר כי החלטתו זו תותיר את רע"מ בחוץ הלכה למעשה.

מנגד, שר המשפטים ובכיר 'כחול לבן' אבי ניסנקורן שריין את תמיכת שאר הח"כים הערבים בפיזור הכנסת, בכך שהודיע על משיכת הצעת חוק יסוד השוויון אותו הציעה מפלגתו.

כזכור, גם המפלגות החרדיות התנגדו מאוד לחוק זה, הכולל סעיפים פוגעניים, אך לבסוף כאמור הוא יורד מהפרק בזכות התנגדות שהגיעה גם מ'המשותפת'.

ח"כ בן צור בראיון ל'כיכר' (צילום: רפאל כהן)

סגן השר יואב בן צור (ש"ס) אומר ל'כיכר השבת', כי "ממשלת האחדות היא ממשלה מקולקלת, כי כחול לבן מתנהלת כאופוזיציה בתוך הקואליציה. אם גנץ לא עומד בלחצים מתוך מפלגתו, איך יעמוד בלחצים שיש לראש ממשלה?".

ח"כ יוראי להב הרצנו, ממפלגת יש עתיד שהציעה את חוק הפיזור, אמר ל'כיכר השבת' כי "אחרי שהצעת החוק תעבור בקריאה טרומית, יהיו 'ימים מעניינים' באשר לניסיונות להקים ממשלה חלופית".

(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר